דוברות רשות המסים מפרסמת היום (ראשון) נתונים ראשוניים על רשות המסים שהוגשו לקרן מס רכוש בעקבות נזקים שנגרמו מאז פרוץ מבצע "עם כלביא", והלחימה מול איראן שהחלה ב-13 ביוני. מהנתונים עולה כי תל אביב-יפו היא העיר שבה הוגשו מספר התביעות הגבוה ביותר בגין נזק לרכוש – עם למעלה מ-11 אלף תביעות.
על פי רשות המסים, מאז תחילת הלחימה הוגשו 49,943 תביעות פיצויים בגין נזקים למבנים, כלי רכב, תכולה, ציוד ומלאי עסקי. מתוכן:
39,093 תביעות הוגשו בגין נזק למבנים
5,052 תביעות בגין נזק לרכב
5,609 בגין נזק לתכולה וציוד

רוב התביעות – מצד אנשים פרטיים
מהפירוט עולה כי כ-29 אלף תביעות הוגשו על ידי אנשים פרטיים, בעוד ש-18 אלף תביעות הוגשו על ידי עסקים. היתר – על ידי גופים ציבוריים וועדי בתים.
רשות המסים ציינה כי 34,273 תביעות כבר טופלו בשלב שמאי או במסלול המהיר. עבור 4,398 מהן כבר הושלמה הערכת נזק סופית ופיצויים שולמו, חלקם כמקדמות. סה"כ שולם עד כה סכום של כ-305 מיליון שקלים.
היישובים עם מספר התביעות הגבוה ביותר:
תל אביב-יפו: 11,083
רמת גן: 7,793
רחובות: 4,286
בת ים: 3,900
פתח תקווה: 3,613
באר שבע: 3,415
בני ברק: 3,189
חולון: 3,161
ראשון לציון: 1,680
חיפה: 1,570
ברשות המסים הבהירו כי בחלק מהאזורים עדיין קיימות מגבלות גישה למבנים שנפגעו, מה שמעכב את הגעת שמאים וסיום הטיפול בתביעות.
