ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את החוק להחלת הריבונות ביו"ש עד שהכנסת תחזור מפגרת הקיץ, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש באופן ישיר מהוועדה לדחות את החוק.

בהצעה שהונחה על שולחן הכנסת ע"י ח"כ אבי מעוז לדיון מקדים נכתב כי "בשנת ה-77 לתקומתה של מדינת ישראל, ולאחר 58 שנים לחזרתו של עם ישראל לחבלי מולדתו ההיסטורית ביהודה ושומרון מתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית, ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות, מוצע כי מדינת ישראל תחיל את חוקיה ואת ריבונותה על מרחבי ההתיישבות ביהודה והשומרון. זאת על מנת לקבע את מעמדם של מרחבים עלו כחלק בלתי נפר ממדינת ישראל הריבונית".

הקריאה להחלת הריבונות עלתה לקרת הפסגה המדינית בין ראש הממשלה נתניהו לנשיר טראמפ. היוזמה לקראת הפנייה גובשה על ידי מועצת יש"ע, וזכתה לתמיכה מלאה מצד שרי הליכוד.
כל שרי הליכוד ויו"ר הכנסת פנו במכתב משותף לנתניהו בדרישה "לאשר בממשלה החלטה על החלת הריבונות וזאת עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת". במכתבם טענו כי "לאחר ההישגים ההיסטוריים של מדינת ישראל… יש להשלים את המלאכה ולהסיר את האיום הקיומי מבית, ולמנוע טבח נוסף בלב הארץ".
גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי נתניהו מחויב להביא ריבונות ביהודה ושומרון: "ראש הממשלה נתניהו מחויב לריבונות".
