שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו הלילה (מוצ"ש) ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שובו מביקורו המדיני בוושינגטון, זאת במטרה לשוחח על פרטי העסקה, בטרם יתקבלו החלטות בנושא.
כתבנו לענייני הכנסת אברהם חסון דיווח כי הפגישה בין רה"מ לסמוטריץ' מתקיימת לאחר שביום חמישי השניים קיימו שיחה טלפונית. גורמים בסביבתו של שר האוצר ציינו שהוא רוצה ללמוד את הפרטים לפני שיקבל ההחלטות. בסביבת ראש הממשלה מעריכים כי סמוטריץ' לא יעזוב את הממשלה במידה שהעסקה תתקדם.

בשבוע שעבר, סמוטריץ' ציין כי "אם חלילה, הפרסומים על נכונות מצד רה"מ לסגת במסגרת עסקת חטופים מאזורים שנכבשו על ידי לוחמינו בדמים מרובים נכונים, זו תהיה הפניית עורף קשה ללוחמים ולמשפחות שהקריבו את היקר להן מכל והפרת התחייבות שנתנו להם". השר קיים שורת התייעצויות בנושא.
לאחר הפגישה עם סמוטריץ', ראש הממשלה צפוי להיפגש עם השר בן גביר, כאשר על פי כתבנו אברהם חסון, בשבועות האחרונים הוא התחמק כמה וכמה פעמים לשאלה האם הוא מתכוון לפרוש מהממשלה במידה שהעסקה תתקדם וטען שהוא מנסה להשפיע מבפנים.

בשבוע שעבר, השר בן גביר הבהיר כי "מטרתה המרכזית של המלחמה היא מיטוט חמאס. הבטחה באשראי של 'פירוז הרצועה' בעתיד ועסקה חלקית כעת שכוללת נסיגת כוחות צה"ל משטחים שנכבשו, שחרור מאות מחבלים רוצחים, והנשמת חמאס בכמויות סיוע הומניטרי – מרחיקים אותנו מהשגת המטרה הזו, ומהווים פרס לטרור.
"הדרך היחידה להכרעה והשבת חטופינו בביטחון היא בכיבוש מלא של הרצועה, הפסקה מוחלטת של הסיוע ה"הומניטרי" ועידוד הגירה. אני קורא לראש הממשלה לסגת ממתווה הכניעה, ולשוב למתווה ההכרעה".
כזכור, בפברואר האחרון, בן גביר התפטר מהממשלה לאחר שנחתמה העסקה הקודמת לשחרור חטופים. לאחר המהלך, מפלגתו התרסקה בסקרים, כאשר צה"ל חזר להילחם בעוצמה בעזה בסיום העסקה, מפלגת "עוצמה יהודית" חזרה לממשלה.
