מדינות אירופה סיכמו היום (חמישי) על הקמת כוח ייצוב רב-לאומי לאוקראינה, שיפעל לאחר הפסקת האש במלחמה מול רוסיה. לפי ההסכם, תוקם מפקדה בפריז לשנה הראשונה, ואחריה תועבר ללונדון. כמו כן, יוקם תא תיאום בבירה קייב.
הכוח עתיד לכלול מומחים לוגיסטיים ומדריכים שיסייעו בשיקום הצבא האוקראיני ובאבטחת שמי המדינה והים השחור. בהצהרת הקואליציה נאמר כי הכוח ייקרא "הכוח הרב-לאומי אוקראינה", אך טרם נמסרו פרטים לגבי המדינות שיספקו כוחות בפועל.

משלחת אמריקנית בראשות קית' קלוג, שליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, השתתפה לראשונה בדיונים שהתקיימו ברומא. גם הסנאטורים לינדזי גרהם וריצ'רד בלומנטל נכחו והציגו יוזמה להטלת סנקציות נוספות על רוסיה. הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר הצטרפו בפגישת וידאו מלונדון.
סטארמר הצהיר כי "כוח ההרגעה" חיוני לביטחון אירופה, ואילו ראשת ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני הביעה סיפוק מהמעורבות האמריקנית ואמרה כי "הרגעה אפשרית רק בזכות הרתעה".
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה למשתתפים, והביע ביטחון בתמיכתו של טראמפ באוקראינה: "הסימנים ממנו חשובים מאוד, ואנחנו סומכים עליהם".
