מנכ"ל מועצת יש"ע, עומר רחמים, הגיב היום (חמישי) לפיגוע הקשה בצומת גוש עציון וקרא לממשלה לנקוט צעדים ברורים נגד הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון.

צעיר נרצח בפיגוע משולב בגוש עציון, המחבלים חוסלו
"בוצע פיגוע חמור מאוד בצומת גוש עציון", אמר רחמים והוסיף: "הדבר החשוב ביותר לומר עכשיו הוא שהטרור הערבי מבוסס על התקווה שאפשר יהיה לגרש אותנו מכאן. הדרך היחידה לומר לו 'לא יהיה' היא להחיל את הריבונות הישראלית מיד ביהודה ושומרון ולצאת למבצע אדיר שיעקור את נגע הטרור".

רחמים מתח ביקורת על היעדר שינוי אסטרטגי ביו"ש בהשוואה לחזיתות אחרות: "אנחנו במלחמה בכמה זירות. בעזה המצב השתנה לחלוטין מאז תחילת המלחמה. מול חיזבאללה חיסלנו את בכיריו והרסנו את כפרי ההזנק. בסוריה – כולם יודעים. גם איראן כבר מאחורינו. אבל ביהודה ושומרון המצב נשאר כמעט כמו ב-6 באוקטובר. יש פעולות התקפיות במחנות הפליטים – אבל זה לא שינוי אסטרטגי."
רחמים קרא לדרג המדיני להפסיק "לגמגם" ביחס למעמד יהודה ושומרון ולקבוע מדיניות ברורה: "הגיע הזמן להחליט באופן חד-משמעי על שני דברים. האחד, מהלך מדיני שאומר החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – זו ארצנו, והריבונות שלנו שם צריכה להיות בדיוק כמו בכפר סבא או תל אביב, אם לא נעשה את זה – הפיגוע הבא יהיה שם. בנוסף, צריך אירוע צבאי גדול שבו נעקור את הטרור, ניקח את כל הנשק הרב שמסתובב בשטח ונשמיד אותו".

רחמים גם חיזק את רוח התושבים וקרא להמשיך את שגרת החיים: "תושבי יהודה ושומרון הם חלוצים וגיבורים. גם ביום הקשה הזה הם ממשיכים לעמוד בגב זקוף. הטרור לא יפחיד אותנו – נמשיך לקנות, להסתובב ולטייל. בקיץ הילדים שלנו יצאו למרחבים, לא נישאר כלואים בין גדרות, להפך – נצא בראש מורם עם דגל ישראל, נתקע אותו בעוד כיפה וגבעה".
לסיום אמר רחמים: "אני קורא לראש הממשלה, לשרי הקבינט ולכל הדרג המדיני להורות לצה"ל על מבצע אסטרטגי שישנה את פני יהודה ושומרון. לא להישאר באירועים טקטיים של 'כיסוח דשא'. כל כמה שבועות יש עוד מקרה. רק לאחרונה היה את הפיגוע שבו נרצחה צאלה גז, אין שום סיבה להמשיך כך, הגיע הזמן לגדוע את נגע הטרור מיהודה ושומרון".
