מאות חיילים ולוחמים שנפצעו במהלך המלחמה, שלחו הבוקר (חמישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאור הדיווחים על התקדמות במו"מ להפסקת אש מול החמאס והוויתורים הכבדים להם מסכימה הממשלה: "לא נפצענו כדי שחברינו ייפצעו וייהרגו שוב על אותם שטחים שכבר כבשנו".
במכתבם מזכירים הלוחמים, החברים בפורום פצועי המלחמה, לראש הממשלה את הדברים שהוא אמר להם בפגישה איתם, ודורשים ממנו לפעול להכרעת החמאס: "אנו, פצועים שנפצעו קשה בעזה, שנשארו עם צלקות לכל החיים, שאיבדו חברים, חיילים ומפקדים בשדה הקרב נפגשנו איתך ועם חברי הקבינט לא מזמן".

"הבטחתם לנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים – שזה נגמר. שטחים שנכבשו במחירים כבדים לא יחזרו לידי חמאס. הסתכלת לנו בעיניים והבטחת לנו שלא נפצענו לשווא. והנה, שוב מדברים על עסקאות. שוב מדברים על נסיגות, שוב נכנעים לחמאס, ושוב שולחים את הלוחמים להילחם ולהיפצע באותם מקומות שכבשנו, ושבהם נפצענו ונשפך דם חברנו".

רה"מ מאשר לראשונה: ישראל מתקרבת להסכם על הפסקת אש של 60 יום
"תסתכל לנו בעיניים. תראה את המחירים המטורפים ששילמנו, ושחברינו ממשיכים לשלם. לא נשלחנו להילחם כדי שתנהל מו"מ עם אויב שטבח בנו ב 7.10 וממשיך להילחם בנו כבר כמעט שנתיים. לא נפצענו כדי שחברינו ייפצעו וייהרגו שוב ושוב על אותם שטחים שכבר כבשנו. זו איוולת מוסרית. אין יותר מקום לדשדוש והמתנה. הגיעה השעה להכרעה. אנחנו ראויים לניצחון. עם ישראל ראוי לניצחון. אנחנו דורשים – תקיים את הבטחתך. חסל את חמאס עכשיו", כתבו הלוחמים במכתב.

לבסוף, פנו הלוחמים גם לשר האוצר סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר בדרישה להשפיע על הממשלה לפעול להכרעה של החמאס: "הבטחתם, שוב ושוב, שממקום שנכבש לא נסוגים. אמרתם את זה מעל כל במה. הגענו לנקודת ההכרעה קריטית. תסתכלו לנו בעיניים. תראו את הפציעות. תעברו בבתי העלמין, ותראו את מאות חלקות הקברים. אל תעמדו מנגד. זה הזמן לעמוד מאחורי המילים, ולדרוש הכרעה מוחלטת מול חמאס".
