accessibility-icon
share-icon
צילום מסך
צילום מסך

חרטום אבוד מאז מלחמת העולם ה-2 של ספינה אמריקנית נמצא | צפו

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יד תמוז ה'תשפה (10.07.25)

1

like

0

dislike

בקרקעית האוקיינוס נמצא שריד אובד של ספינה שהותקפה בזמן מלחמת העולם השנייה • החרטום של הספינה האמריקנית שקע לאחר שנפגע מטיל יפני, שהרג כמעט 200 אנשי צוות, אולם באורך נס, שאר הספינה לא ניזוקה והנוסעים האחרים הצליחו לייצבה מספיק כדי לצאת למסע חזרה לביתם


החרטום האבוד של ספינת מלחמה היסטורית נמצאה על ידי חוקרים כשהיא מונחת על קרקעית האוקיינוס ​​השקט – כמעט 83 שנים לאחר שזו הופצצה במכת טורפדו במהלך מלחמת העולם השנייה, כך פורסם היום (חמישי) בניו יורק טיימס.

קטע באורך 45 מטרים של ספינת המלחמה האמריקאית ניו אורלינס, שניזוק במתקפה היפנית בשנת 1942 במהלך קרב טסאפרנוגה, נמצא בעומק של כמעט 625 מטרים במצר בוטום הברזל, של איי שלמה ביום ראשון במהלך מבצע מיפוי קרקעית הים, כך הודיעה קרן חקר האוקיינוס.

חוקרים אמרו כי זיהו בוודאות את השריד שהתגלה מחדש, עטוף בצמחייה ימית כבדה, עקב שברי צבע שעדיין נאחזו בגוף הספינה ובעוגן החרוט.

"תמונות אלו נצפו בזמן אמת על ידי מאות מומחים ברחבי העולם, שכולם עבדו יחד כדי לבצע זיהוי ודאי של הממצאים", אמר דניאל וגנר, המדען הראשי של הקרן, בהצהרה. "התגלית מדגישה את הכוח של עבודה משותפת של מדענים וטכנולוגיות מרובות כדי להשיג מטרה משותפת", הוסיף.

החרטום החסר, שאותר במקרה באמצעות כלי טיס המופעל מרחוק, נקרע מספינת המלחמה ניו אורלינס כאשר טורפדו יפני "Long Lance" פגע ב-30 בנובמבר 1942. הפיצוץ קטע שליש מהספינה, כולל החרטום, והרג 182 אנשי צוות.

הספינה המרוסקת נותרה על המים באורח פלא וניצלה על ידי הצוות הנותר, שגרר אותה חזרה לנמל סמוך. שם, באמצעות בולי עץ קוקוס, ייצבו הספינה מספיק כדי להשיט אותה חזרה לארצות הברית לתיקונים קבועים, על פי המוזיאון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News