השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס היום (חמישי) לנפילתו של הלוחם אברהם אזולאי הי"ד על רקע המגעים לעסקת חטופים: "ככל שגובר המשא ומתן לעסקאות מופקרות, כך גוברת המוטיבציה של מחבלי חמאס לבצע עוד חטיפות – ואמש זה עלה לנו בחייו של לוחם צה"ל שנהרג במהלך ניסיון חטיפה".
"ראש הממשלה, די לשאת ולתת עם ארגון טרור רצחני ולחתור לעסקה שתחיה ותחזק אותו", פנה בן גביר לנתניהו, "החיים של הלוחמים שלנו ושל תושבי הדרום חשובים יותר מכל נורמליזציה והסכמים כלכליים. תן הוראה לכתוש את החמאס עד הסוף. אין לנו לוחמים מיותרים לאבד בעסקאות מופקרות!"

בהמשך, בן גביר הבהיר כי לא האשים את רה"מ בניסיון חטיפת לוחמינו: "ראש הממשלה פועל ללא לאות למען ביטחון ישראל, אך ביחס לעסקה המתגבשת, מתחתי עליו ביקורת נוקבת. הדברים שאמרתי היו ברורים ופשוטים: כאשר נושאים ונותנים עם חמאס לטובת עסקאות שישחררו מחבלים ויסיגו את כוחותינו, הוא מקבל תיאבון לבצע עוד חטיפות. זו בהחלט ביקורת נוקבת, אבל בשום אופן לא עלילת הדם המכוערת והעיוות של דבריי".
כזכור, אמש הותר לפרסום כי לוחם המילואים אברהם אזולאי הי"ד מהיישוב יצהר נפל ברצועת עזה לאחר מאבק מול מחבלים שניסו לחטוף אותו מהבאגר בו עבד בחאן יונס. כוחות אבטחה שהיו במרחב פתחו באש לעבר המחבלים, פגעו בהם וסיכלו את החטיפה – אך לא הצליחו להציל את אזולאי.
