מחבל דקר הבוקר (חמישי) לוחם צה"ל ופצע אותו באורח בינוני במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל בכפר רומאנה שבחטיבת מנשה. המחבל חוסל על ידי הכוח.
הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.
אתמול, כוחותינו פתחו במבצע חטיבתי בכפר צוריף שבגוש עציון, זאת בעקבות הצתת הרכבים סמוך ליישוב בת עין. על פי החשד, המחבלים יצאו מהכפר לבצע את ההצתה.

מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה, מספר מחבלים מהכפר צוריף יידו אבנים והציתו את שלושה רכבים סמוך לבת עין שבחטיבת עציון. עם קבלת הדיווח, כוחות צה״ל, משטרת מחוז ש"י, מג״ב וכבאות והצלה קפצו לנקודה לפיזור החיכוך ולכבות את השריפה.
מוקדם יותר השבוע, במהלך פעילות של לוחמי יחידת דובדבן, חוסלו שני מחבלים וביניהם מחבל ששימש כסוחר נשק מרכזי בכפר סאלם שבחטיבת שומרון. במהלך הפעילות, הכוחות ירו לעבר המחבל המבוקש ולעבר מחבל נוסף שהיה עמו. בסריקות שביצעו הכוחות ברכבו של המחבל, אותר אקדח ומחסניות. אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

לפני כשבועיים, שב"כ סיכל תשתית חמאס בחברון מהגדולות שנחשפו בשנים האחרונות. מהחקירה עלה כי מחבלי התשתית תכננו לבצע פיגועים בישראל בטווח הזמן המיידי. כוחות הביטחון עצרו מעל ל-60 פעילים, איתרו 22 כלי נשק מסוגים שונים ופענחו פיגוע ירי שבוצע בצומת בני נעים לפני 15 שנה – בו נרצחו ארבעה ישראלים.
מחקירות השב"כ עלה כי במסגרת פעילות התשתית, פעלו בכירי חמאס מאזור חברון, רובם נכלאו העבר בכלא הישראלי, לגייס, לחמש ולאמן מחבלי חמאס נוספים, תושבי האזור לשם מימוש פיגועי ירי ומטענים כנגד יעדים ישראליים. עוד עלה כי חברי התשתית ביצעו אימוני ירי, אספו מודיעין על יעדים ישראלים, ייצרו חומרי נפץ והרכיבו מטענים, כל זאת במטרה לבצע פיגועים קשים מטעם חמאס באיו"ש ובישראל.
