accessibility-icon
share-icon
צילום: הבית הלבן
צילום: הבית הלבן

רה"מ: "אני וטראמפ מתואמים - אולם לישראל יש קווים אדומים"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

65

24

like

2

dislike

בהצהרה לתקשורת אמר רה"מ כי לו ולנשיא טראמפ אסטרטגיה וגם טקטיקה משותפת להגיע לעסקה, אך לישראל יש קווים אדומים • עוד אמר כי הדיבורים על לחץ שמפעיל הנשיא טראמפ חסרי בסיס בדיוק כמו שהיו לפני התקיפה באיראן, וכי יש תיאום מוחלט בין השניים, זאת לפי כתבנו המדיני תמיר מורג


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) בהצהרה לתקשורת בוושינגטון כי הוא ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתואמים בכל הנושאים באופן מוחלט, אולם גם לישראל יש קווים אדומים.

לפי כתבנו המדיני תמיר מורג  רה"מ ציין כי לו ולנשיא טראמפ אסטרטגיה וגם טקטיקה משותפת להגיע לעסקה, וכי לישראל יש קווים אדומים. "בהצהרה באנגלית הוא דיבר על 'שחרור כל החטופים וסיום שלטון חמאס ברצועת עזה' – טרמינולוגיה שונה מאשר חיסול חמאס", אמר מורג.

maximize-image
images-count2+
רה"מ נתניהו וטראמפ בבית הלבן | צילום: לשכת רה"מ

כתבנו המדיני הוסיף כי רה"מ ענה לשאלה או שתיים באנגלית ולא השיב לשאלות בעברית. "עוד אמר כי הדיבורים על לחץ שמפעיל הנשיא טראמפ חסרי בסיס בדיוק כמו שהיו לפני התקיפה באיראן, וכי יש תיאום מוחלט בין השניים", אמר מורג.

מוקדם יותר היום, לשכת רה"מ פנתה לצה"ל כדי שישרטט קו דרומי לציר מורג "שאפשר לחיות איתו", כך פרסם ינון מגל בתוכנית הפטריוטים. על פי כתבנו הצבאי הלל ביטון המטרה היא ליצור סגר דרומי נוסף מלבד פילדלפי, ובכך אולי לסגת מציר מורג ולהתקדם לכיוון עסקה.

maximize-image
images-count2+
רה"מ נתניהו והנשיא טראמפ בבית הלבן | צילום: לשכת רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ עשויים להיפגש בפעם השלישית השבוע. במצב שבו תתקיים פגישה שלישית בהמשך השבוע, ייתכן כי רה"מ יישאר בוושינגטון גם בסופ"ש. ההיתכנות למפגש נוסף הינו חריג בנוף. השיחות המצומצמות מעידים על דחיפות וריבוי הנושאים ששני המנהיגים מעוניינים לסגור בשתי עיניים בטרם ייפרדו.

נושא נוסף שעומד על הפרק, מעבר לשיחות על המשא ומתן עם חמאס, איראן ונורמליזציה עם סוריה, הוא נורמליזציה עם מאוריטניה שאיתה היו לנו בעבר יחסים דיפלומטיים שנותקו ב-2009 בעקבות מבצע עופרת יצוקה.

maximize-image
images-count2+
פגישת טראמפ-נתניהו | צילום: אבי אוחיון לע"מ

אמש, לאחר שעה וחצי פגישתם השנייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסתיימה ללא הצהרה משותפת. בניגוד לפגישות הקודמות, זו התנהלה בפורום מאוד מצומצם. לשכת ראש הממשלה ציינה כי סגן הנשיא אף הוא השתתף בפגישה.

במוקד הפגישה היה נושא הפסקת האש ברצועת עזה. כאשר הרמזים שהגיעו מכיוונים שונים בטרם המפגש הצביעו על התפתחות משמעותית במשא ומתן המתנהל בדוחא. בשלב המפגש הרשמי לא הייתה משלחת קטארית באזור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News