accessibility-icon
share-icon
צילום: אבי אוחיון לע"מ
צילום: אבי אוחיון לע"מ

נתניהו עשוי להיפגש שוב עם טראמפ: זה הנושא שעומד על הפרק

תמיר מורג

תמיר מורג

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

13

26

like

5

dislike

ייתכן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ ייפגשו בפעם השלישית, אולי אפילו כבר היום או בהמשך השבוע • במקרה שרה"מ ייפגש עם טראמפ בהמשך השבוע, הוא יישאר בוושינגטון גם בסוף השבוע • בין הנושאים שבמוקד: נורמליזציה עם מאוריטניה


ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ עשויים להיפגש בפעם השלישית השבוע, אולי כבר הערב או בהמשך השבוע. במצב שבו תתקיים פגישה שלישית בהמשך השבוע, ייתכן כי רה"מ יישאר בוושינגטון גם בסופ"ש. ההיתכנות למפגש נוסף הינו חריג בנוף. השיחות המצומצמות מעידים על דחיפות וריבוי הנושאים ששני המנהיגים מעוניינים לסגור בשתי עיניים בטרם ייפרדו.

נושא נוסף שעומד על הפרק, מעבר לשיחות על המשא ומתן עם חמאס, איראן ונורמליזציה עם סוריה, הוא נורמליזציה עם מאוריטניה שאיתה היו לנו בעבר יחסים דיפלומטיים שנותקו ב-2009 בעקבות מבצע עופרת יצוקה.

maximize-image
פגישת טראמפ-נתניהו | צילום: אבי אוחיון לע"מ

אמש, לאחר שעה וחצי פגישתם השנייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסתיימה ללא הצהרה משותפת. בניגוד לפגישות הקודמות, זו התנהלה בפורום מאוד מצומצם. לשכת ראש הממשלה ציינה כי סגן הנשיא אף הוא השתתף בפגישה.

במוקד הפגישה היה נושא הפסקת האש ברצועת עזה. כאשר הרמזים שהגיעו מכיוונים שונים בטרם המפגש הצביעו על התפתחות משמעותית במשא ומתן המתנהל בדוחא. בשלב המפגש הרשמי לא הייתה משלחת קטארית באזור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News