המשא ומתן המתגבש בין ישראל לסוריה אינו כולל הסכם שלום, אלא מתמקד בהסדרת שקט הדדי והבהרה שהצדדים אינם רואים זה את זה כאויבים, כך מסרו היום (רביעי) גורמים המעורים בפרטים ל"ניו יורק טיימס".
לפי דיווח באל מיאדין, במסגרת השיחות הסכים המשטר הסורי לוותר על רמת הגולן בתמורה להכרה ישראלית בשלטונו של אבו מוחמד אל-ג'ולאני, לצד הקמת שלושה אזורי חיץ בדרום סוריה ומתן אישור לכוחות הסוריים לשאת נשק קל בשטח.

ההבנות המתגבשות כוללות הכרה הדדית בתוואי ביטחוני חדש בדרום סוריה, עם שלושה אזורי חיץ שיפרידו בין כוחות סוריים לבין גבול ישראל: באזורים דרעא, קוניטרה וסווידא. בכל אחד מהאזורים יורשה למשטר א-שרע לפרוס כוחות ביטחון מקומיים, תוך התחייבות שלא להכניס אמצעי לחימה כבדים, אלא רק נשק קל ובהסכמה מוקדמת.
הדיווח מתווסף למידע שפורסם מוקדם יותר באתר הסורי "אל-ג'ומהוריה", שלפיו שני מקורות שונים אישרו את קיומה של פגישה בין הנגבי וא-שרע בבירה האמירתית. מקור אחד אף טען כי זו אינה הפגישה הראשונה בין הצדדים, ואילו האחר תיאר את המפגש כהתקדמות ממשית

כזכור, מוקדם יותר השבוע ממשל טראמפ החליט לבטל את ההכרזה על הסרת "היאת תחריר א-שאם" מרשימת ארגוני הטרור. מדובר בארגון המזוהה עם דאע"ש, והיה מכונה בעבר: "אלקאעדה בסוריה". ראש הארגון הוא הנשיא החדש אל-ג'ולאני.
