שני שוהים בלתי חוקיים תושבי השטחים הואשמו בשורת התפרצויות למסעדות ובתי קפה בתל אביב, רמת גן וגבעתיים – כך הודיעה היום (שלישי) משטרת ישראל. מהחקירה עולה כי במהלך חודש מאי, פעלו השניים בארבעה מוקדים שונים – וגנבו יחד סכום כולל של 14,840 שקלים במזומן ובצ'קים.
במהלך חקירה סמויה שהתנהלה, הצליחו השוטרים לאסוף ראיות שהובילו לחשודים – שני צעירים כבני 18 תושבי קבלאן – אשר שהו בישראל בניגוד לחוק. עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו בלשים ב-27 במאי על דירות בשכונת שפירא בתל אביב, שם איתרו את החשודים יחד עם שישה שב"חים נוספים. מפקד מחוז תל אביב אף חתם על צו סגירה לדירות, בעקבות השהייה הבלתי חוקית במקום.
מהחקירה עולה כי ב-17 במאי, סמוך לשעה 03:47 לפנות בוקר, השניים פרצו למסעדה ברחוב כצנלסון בגבעתיים, גרמו נזק לויטרינה וגנבו כספות שהכילו כ-6,628 ש"ח. משם המשיכו לבית קפה ברחוב ביאליק ברמת גן, פרצו למקום וגנבו מגירת קופה וכספת נוספת, בסך כולל של 1,400 ש"ח.
כמה ימים לאחר מכן, ב-21 במאי לפנות בוקר, פרצו השניים למסעדת פלאפל ברחוב בוגרשוב בתל אביב, גנבו קופה ובה 1,000 ש"ח וצ'קים, והמשיכו לבית קפה נוסף ברחוב ארלוזרוב בעיר – שם גנבו סכום נוסף של 5,812 ש"ח.
עם תום החקירה, הוגש כתב אישום חמור נגד שני החשודים בגין עבירות של שהייה בלתי חוקית בישראל, פריצה לבניין שאינו דירה, גניבה ונזק לרכוש. המשטרה מבקשת את מעצרם עד תום ההליכים.
