accessibility-icon
share-icon
תת אלוף אפי דפרין | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: לוחמינו מכתרים את בית חאנון; האזור לא יהווה איום

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

18

3

like

3

dislike

דובר צה"ל התייחס לתקרית בבית חאנון והבהיר כי כוחותינו פועלים לטיהור המרחב ממחבלים ותשתיות טרור • הכוח נפגע משלושה מטענים ואש במהלך הקרב, שגבה את חיי חמישה לוחמים • "צה"ל שולט ביותר מ־65% מהרצועה וממשיך בלחימה להשגת היעדים: השבת החטופים ומיטוט שלטון חמאס", מסר דפרין


דובר צה"ל, תת אלוף אפי דפרין, נשא הערב (שלישי) הצהרה, בה התייחס לתקרית הקשה בבית חאנון שאירעה אמש, בה נהרגו 5 לוחמים ונפצעו עוד 14 לוחמים בדרגות בפציעה שונות: "אנחנו כואבים את נפילתם, ושולחים תנחומים עמוקים למשפחות השכולות בשעות קשות אלו".

"אמש, כוחות צה"ל – בהם כוחות גדוד נצח יהודה, גדוד 97 שבחטיבת כפיר, וכוחות לוחמים נוספים – בפיקוד אוגדה 99, יצאו להתקפה על מרחב בית חאנון בצפון רצועת עזה. מטרת ההתקפה היא הכרעת גדוד חמאס בבית חאנון, וטיהור המרחב מתשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע".

פעילות כוחות חטיבת כפיר בבית חאנון |
maximize-image
images-count3+
פעילות כוחות חטיבת כפיר בבית חאנון | צילום: דובר צה"ל

"לפני תחילת פעילות הכוחות, הפעלנו שלל יכולות – תקיפות אוויריות ויבשתיות מול מטרות טרור רבות במרחב. הבוקר, מפקד פיקוד הדרום, האלוף יניב עשור, קיים תחקיר מבצעי ראשוני לאירוע".

"ביציאה להתקפה בשעת לילה, הכוח נע באופן רגלי, לצד טנקים וכלים נוספים. הכוח התקדם ואבטח את הכלים מאיומים שונים במרחב. מהתחקיר עולה כי הכוח נפגע משלושה מטענים שהופעלו בטווח של דקות".

"לאחר פיצוץ המטען הראשון והדיווח הראשוני הוקפץ כוח לחילוצם. במהלך הפינוי, הכוח נתקל באש שנפתחה לעברו ופצעה חלק מהלוחמים. הכוח המשיך בלחימה ובפינוי תחת אש".

maximize-image
images-count3+
כוחות צה"ל לפני הכניסה לבית חאנון, ארכיון | קרדיט: דובר צה"ל

"לוחמי צה"ל מכתרים כעת את מרחב בית חאנון מכל הכיוונים, מעל הקרקע ומתחתיה. בית חאנון הוא יעד מבוצר, בו נמצאים כעת עוד עשרות מחבלים, ויש בתוכו עוד מנהרות תת־קרקעיות רבות שעלינו להשמיד".

"מרחב בית חאנון נמצא כקילומטר וחצי מגדר המערכת. הוא משקיף ומאיים על שדרות, נרעם, ומסילת רכבת שעוברת בין תחנת אשקלון ושדרות. נמשיך לתקוף ולתאר את המרחב הזה על מנת להסיר את האיום מעל תושבי הנגב המערבי".

"גדוד נצח יהודה לוחם באופן איכותי בגזרות השונות לאורך המלחמה כולה, ומגיע להישגים מבצעיים משמעותיים. במהלך השנה האחרונה, הגדוד לחם בסוריה, בדרום לבנון, וכעת חזר פעם נוספת להילחם ברצועת עזה".

maximize-image
images-count3+
פעילות כוחות חטיבת כפיר בבית חאנון | צילום: דובר צה"ל

"הגדוד חיסל עשרות מחבלים, ביניהם מפקד פלוגה בגדוד בית חאנון ומפקדים בכירים נוספים. הגדוד השמיד תשתיות טרור רבות, מעל ובתת־קרקע, במרחב בית חאנון".

לאחר מכן, התייחס דפרין להחלטות שצה"ל קיבל ביחס לתושבי עוטף עזה: "בשבוע שעבר הסרנו את צו השטח הצבאי הסגור מעל יישובי הנגב המערבי. כוחות צה"ל נמצאים בשליטה מבצעית בכלל השטחים הסמוכים לאורך קו הגבול, מצפון הרצועה ועד דרומה".

"הרחקנו את השליטה של חמאס מהגבול, ואנחנו אוחזים ביותר מ־65% מכלל שטח הרצועה. זוהי אבן דרך משמעותית בחזרת תושבי הנגב המערבי לביתם, בביטחון מלא. לשם כך אנחנו פועלים ונלחמים".

maximize-image
images-count3+
פעילות כוחות חטיבת כפיר בבית חאנון | צילום: דובר צה"ל

"מאז תחילת מבצע "עוז וחרב" – חיסלנו יותר מ־1,300 מחבלים ומפקדים בכירים נוספים. האוגדות שנלחמות כעת ברצועת עזה, גם בסדיר וגם במילואים, תוקפות מחבלים ותשתיות טרור, ומבססות את שליטתן בשטח".

"שיטת הלחימה שלנו ממוטטת את חמאס מבפנים – אנחנו פוגעים ביכולות הצבאיות שלו, מערערים את שליטתו בשטח, ושוחקים את אמון האוכלוסייה בו. אנחנו משמידים את הטרור בצורה שיטתית ויסודית – תוקפים בלב יכולות האויב, מהאוויר, מהים וביבשה".

"אנחנו ממשיכים לשמור על אחיזה יציבה בשטח, במטרה למנוע התבססות מחודשת של חמאס. למבצע "מרכבות גדעון" יש הישגים רבים וטובים. אנחנו עומדים במשימתנו, עומדים ביעדיו – כפי שהוגדרו ואושרו על ידי הדרג המדיני".

"מכל אירוע אנחנו לומדים ומשפרים. כל אירוע כזה מזכיר לנו את מידת הזהירות שעלינו לנקוט. ביטחון לוחמינו נמצא בראש מעיינינו. אנחנו ממשיכים להילחם בחמאס ולפעול להשגת יעדי המערכה ברצועת עזה – השבת החטופים ומיטוט החמאס".

עקבו אחרינו גם ב-Google News