accessibility-icon
share-icon
טילים איראנים | צילום: שאטרסטוק
טילים איראנים | צילום: שאטרסטוק

בכיר בצה"ל מאשר: טילים איראנים פגעו בבסיסים צבאיים בישראל

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

21

2

like

5

dislike

רויטרס: בכיר בצה"ל אישר כי איראן פגעה באתרים צבאיים במהלך תקיפות הטילים הבליסטים במבצע "עם כלביא" • על פי הדיווח, רק מספר קטן של מתקנים נפגעו בהיקף נזק מצומצם, והם נשארו פעילים


גורם בצה"ל אישר כי במהלך "מבצע עם כלביא", איראן תקפה ואף פגעה במספר מתקנים צבאיים באמצעות הטילים הבליסטיים אותם שיגרה לכיוון ישראל, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, הבכיר הצבאי הבהיר כי רק מעט אתרים נפגעו, והם נותרו פעילים, מעבר לכך, סירב למסור פרטים על היקף הנזק או המיקומים. ברויטרז טוענים כי מדובר בפעם הראשונה בה ישנה הכרה פומבית בפגיעה שכזו.

maximize-image
פעילות חיל האוויר במלחמה נגד איראן, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

הדיווח של רויטרס מגיע על רקע הדיווח של ה"טלגרף" שפורסם לפני יומיים, לפיהם טילים איראניים פגעו ישירות בחמישה מתקנים צבאיים במהלך המבצע. הנתונים החדשים שותפו עם ה"טלגרף" על ידי אקדמאים אמריקאים באוניברסיטת אורגון סטייט, המתמחים בשימוש בנתוני מכ"ם לווייני לאיתור נזקי פצצות באזורי מלחמה.

הנתונים מצביעים על כך שחמישה מתקנים צבאיים שלא דווחו קודם לכן נפגעו על ידי שישה טילים איראניים בצפון, בדרום ובמרכז ישראל, כולל בסיס אווירי גדול, מרכז איסוף מודיעין ובסיס לוגיסטי. בפנייה ל"טלגרף" ביום שישי, צה"ל אמר כי לא יגיב על שיעורי יירוט טילים או על הנזק לבסיסיו.

דיווח: חמישה בסיסי צה"ל נפגעו מטילים במבצע "עם כלביא"

דיווח: חמישה בסיסי צה"ל נפגעו מטילים במבצע "עם כלביא"

20
06.07.25|אפרת ברינר

"מה שאנחנו יכולים לומר הוא שכל היחידות הרלוונטיות שמרו על המשכיות תפקודית לאורך כל המבצע", נמסר מצה"ל. הדיווח על הפגיעה בחמישה בסיסי צה"ל מתווסף ל-36 פגיעות ידועות אחרות במערכות ההגנה האווירית, שגרמו נזק משמעותי לתשתיות מגורים ולתעשייה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News