שר החוץ, גדעון סער, הגיש היום (שלישי) ליו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, מכתב התפטרות מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. על פי החוק, ההתפטרות תיכנס לתוקף כעבור 48 שעות מהגשתה.
עם כניסת ההתפטרות לתוקף, ישוב לכהן כחבר כנסת אכרם חסון, שכיהן במעבר מטעם מפלגות 'קדימה' ו'כולנו', וייכנס לכנסת ה-25 כחבר סיעת 'הימין הממלכתי'. חסון שימש בעבר גם כראש עריית דלית אל-כרמל.

בני גנץ על איזנקוט: "התגלו פערים אידיאולוגים משמעותיים"

השר סער מסר: "הכנסת תזכה בפרלמנטר ושליח ציבור מסור ומנוסה, אכרם חסון. אני אוכל להשקיע את כל זמני בתפקידי כשר החוץ. חשוב בעיניי גם לחזק את הייצוג של העדה הדרוזית הנאמנה והאמיצה, עִמה יש לנו שותפות גורל".

ח"כ גדי איזנקוט מודיע על פרישה מהמחנה הממלכתי ומהכנסת
כתבנו בכנסת אברהם חסון מסר כי המשמעות פוליטית של המהלך: כעת חברי כנסת מ'כחול לבן' יוכלו לפרוש בלי חשש שההתפטרות שלהם תכניס חבר כנסת שיעניק קול לקואליציה.

כזכור, גדעון סער ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, התמודדו יחד במסגרת רשימה משותפת בבחירות האחרונות. מספר חודשים לאחר שגנץ פרש ממשלת החירום שהוקמה עם תחילת המלחמה, הודיע סער על סיום השותפות ביניהם, הצטרף לממשלה והקים את מפלגת "הימין הממלכתי".

מחזיר את המנדט לגנץ: מתן כהנא התפטר מהכנסת
בשבוע שעבר הודיעו חברי הכנסת גדי איזנקוט ומתן כהנא על פרישה מהכנסת והקמת מפלגה חדשה. במקומם נכנסו שני חברי כנסת מטעם כחול לבן. הבא בתור אחריהם ברשימה היה אכרם חסון – חבר מפלגתו של סער.
בשל כך, חברי סיעה נוספים שביקשו לערוק מגנץ חששו מהתפטרות, שעלולה הייתה להכניס נציג נוסף של סער ולחזק את הקואליציה. מהלך ההתפטרות של סער מהכנסת פתר את הבעיה.
