לוחם המילואים נתנאל אפק תיאר היום (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו את הרגעים הקשים במהלך פעילותו המבצעית בבית חאנון לאחר האסון, וקרא: "בואו נשבור את שרשרת ההודעות הלא מאומתות".
באותה העת, הוקפץ נתנאל ל"אירוע רב נפגעים", ולפתע הופיעה הודעה על צג טלפון הנייד שלו שגרמה ללב שלו להחסיר פעימה: "אירוע קשה בעזה", הלוחם תמה כיצד ייתכן שהתקרית פורסמה כשהאירוע עדיין בעיצומו.
"מגיעים לזירה. רוב החללים כבר פונו. חלל אחד ממתין לטיפול ופתאום מצלצל הטלפון בכיס שלו" סיפר אפק. "אנחנו מסתכלים אחד על השני. רועי ניגש לכבות לו את הטלפון. על הצג 'אמא'".

החיילים החלו ללחוש שמות: "שמעתי שזה א׳, מהפלוגה של ב׳. חבל, היה אחלה גבר", אך אפק השתיק אותם באחת: "חלאס. אל תפיצו כלום בלי הודעה רשמית. זה דיני נפשות ממש. אין לכם מושג מה זה עושה למשפחות".
הלוחם סיכם את הכתבה בבקשה מעם ישראל: "תאמינו לי, אתם לא רוצים להיות לצד משפחה שכולה ברגע ההודעה. זה קשה מספיק לקבל הודעה משלושה קצינים בנקישת דלת. אף אחד לא רוצה לקבל אותה בהודעת תפוצה בקבוצה".
לדבריו, "ראיתם הודעה כזאת? תבקשו ממי ששלח להסיר. קיבלתם דיווח לא מאומת בקבוצה? תזהירו מפני הודעות כאלו ותפצירו באנשים לא לשתף. אני יכול רק לדמיין מה עובר על אמא שהבן שלה בעזה ומקבלת הודעות כאלה. שבע מדורי גיהינום".
