GHF, קרן הסיוע ההומניטרי הנתמכת על ידי ארה"ב, הציעה לבנות מחנות בשם "אזורי מעבר הומניטריים" ברצועת עזה, ואולי גם מחוצה לה, כדי לאכלס שם את האוכלוסייה העזתית, כך לפי סוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס. המניע הוא למעשה ניסיון "להחליף את שליטת חמאס על האוכלוסייה בעזה".
התוכנית בסך 2 מיליארד דולר, נוצרה בחודש פברואר עבור קרן הסיוע GHF, הוגשה לממשל טראמפ ונדונה לאחרונה בבית הלבן, כך על פי מקור המעורב בנושא.

לפי הנאמר בתוכנית, מדובר במחנות שיהיו בעלי שטח גדול ו"וולונטריים", ובהם האוכלוסייה העזתית תוכל לגור באופן זמני, "להפסיק את הרדיקליות, להשתלב מחדש ולהתכונן למעבר דירה אם תרצה בכך".

הגירה מרצון או עקירה כפויה? תוכנית טראמפ – עושים סדר
כזכור, בתחילת חודש פברואר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על תוכנית ההגירה מרצון שלו לאוכלוסייה העזתית. התוכנית הנוכחית, של בניית מתחמי סיוע על ידי ה-GHF, נועדה להוות שלב ביניים למימוש מטרה זו. השימוש ב"מתקנים נרחבים" נועד לרכוש את אמון האוכלוסייה המקומית, ובכך לקדם את חזונו של טראמפ.

יש לציין כי לפי הדיווח לא ידוע האם התוכנית אושרה או נמצאת עדיין בבחינה, וכן לא מי יזם אותה. כמו כן, קרן הסיוע GHF הכחישה את הטענות, ואמרה כי התוכנית אליה נחשפו ברויטרס אינה "מסמך של GHF". לדבריהם, הארגון מתמקד אך ורק בחלוקת "סיוע ההומניטרי" בעזה.
להכחשות הצטרף גם דובר מטעם SRS, חברת קבלנות למטרות רווח שעובדת עם קרן הסיוע. לדבריו, "ה'שלב הבא' שלנו הוא להאכיל יותר אנשים. כל הצעה אחרת היא שקרית לחלוטין ומייצגת באופן שגוי את היקף הפעילות שלנו".


