accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

וול סטריט: שבוע המסחר נפתח בירידות

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

0

like

0

dislike

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להטיל מכסים נוספים החל מ-1 באוגוסט על מדינות שיתמכו ב"מדיניות האנטי-אמריקאית של מדינות בריקס" • מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד S&P 500 איבד 0.3%, ומדד נאסד"ק ירד ב-0.5%


שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום (שני) בירידות, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להטיל מכסים נוספים החל מ-1 באוגוסט על מדינות שיתמכו ב"מדיניות האנטי-אמריקאית של מדינות בריקס". מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד S&P 500 איבד 0.3%, ומדד נאסד"ק ירד ב-0.5% – בין היתר בשל ירידה במניית טסלה, על רקע חששות מכניסת המפלגה הפוליטית החדשה של אילון מאסק.

הירידות הגיעו לאחר שבסוף השבוע שעבר נרשמו שיאים במדדי נאסד"ק ו-S&P 500, אך המשקיעים מודאגים כעת מהחרפה במתיחות המסחרית. טראמפ הבהיר שלא יהיו חריגים במדיניות המכסים החדשה, שמכוונת בעיקר כלפי סין והודו, והזהיר כי כל מדינה שתתמוך בעמדת בריקס תספוג מס נוסף של 10%.

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

הממשל האמריקני שואף להגיע להסכמות עם שותפות הסחר המרכזיות עד 9 ביולי – מועד בו תסתיים ההשהיה הזמנית של מכסי אפריל – כאשר רק בריטניה, וייטנאם וסין נמצאות בתהליך מתקדם. שר האוצר סקוט בסנט הודיע כי השבוע יישלחו מכתבים למדינות הרלוונטיות, אולם שיעורי המכס החדשים ייכנסו לתוקף רק באוגוסט.

במקביל, המשקיעים נערכים לעונת הדו"חות הרבעוניים, כאשר ביום חמישי צפוי להתפרסם הדו"ח של חברת התעופה דלתא שיסמן את פתיחת עונת הדו"חות לרבעון השני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News