שר החינוך יואב קיש התארח היום (שני) בוועידת הריבונות של ערוץ 14, ובריאיון לבועז גולן ומוטי קסטל התייחס לחשיבות השבוע המדיני שבו שוהה ראש הממשלה בארצות הברית. קיש דיבר על הצורך למנף את ההישגים הביטחוניים להישגים מדיניים, על הסדרה אפשרית עם סעודיה, על האיום האיראני ועל הצורך בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון.
לדברי קיש: "אנחנו בשבוע אסטרטגי למדינת ישראל. צריך לקחת את ההישג העצום הזה של מבצע "עם כלביא", בהכרעה מול האיום האסטרטגי של איראן, ולממש אותו לתוצאות מדיניות. זה יכול להיות בעזה, במדינות אחרות, או במתווה חטופים – בסוף זה בא מכוח. אני מאמין בראש הממשלה, וסומך על היכולות שלו".

בהתייחס לסוגיית הריבונות אמר קיש: "מאוד חשוב שריבונות תהיה שם בכל הכוח. זה מהלך סופר משמעותי בטיימינג אסטרטגי. דיברנו על זה שנים, ועכשיו יש נקודה שבה אפשר לראות את זה קורה. חייבים ללחוץ בכל הכוח".
על המחלוקות בתוך הימין הוסיף: "יש את הפרגמטיים שלוקחים מה שאפשר ויש את הגישה הטהרנית של הכול או כלום. לפעמים זו גישה שלא ריאלית ומביאה לכלום. נקודת הזמן הזו מגדילה את היכולת להשיג לישראל יותר, ומקטינה את אותם מחירים או הבטחות פלואידיות. מתווה טראמפ הקודם דיבר על ריבונות מאוד משמעותית – 50%, 60%, אפילו 70% ביהודה ושומרון".

לסיום התייחס לאפשרות להסכם עם סעודיה: "היה כבר מי שרצה שנוותר על המלחמה בעזה בשביל עסקה עם סעודיה והקמת מדינה פלסטינית – שזה פרס לטרור של 7 באוקטובר, זה לא יקרה. השאלה היא, אם במתווה עם סעודיה נקבל ריבונות ונצטרך לשלם מס שפתיים מסוים – האם הפרגמטיזם ינצח את הטהרנות".
