accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

שליח ארה"ב ללבנון: "יש הזדמנות לשלום עם ישראל"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

2

0

like

0

dislike

השליח תומאס ברק נפגש עם הנשיא הלבנוני ונציגי הממשל בביירות והציג את מתווה ארה"ב לפירוק חיזבאללה מנשק מתקדם בתמורה לנסיגה ישראלית • ברקע: דיווחים על שיח פנימי בתוך חיזבאללה על שינוי כיוון


שעות לפני פסגת טראמפ-נתניהו, שליחו של נשיא ארה"ב לסוריה וללבנון, תומאס ברק, נפגש היום (שני) עם נשיא לבנון ג'וזף עאון וגורמים בכירים נוספים בביירות – בניסיון לקדם יוזמה אמריקנית לפירוק הדרגתי של חיזבאללה מנשקו.

בסיום הפגישה הצהיר ברק כי הוא "מרוצה" מהתגובה שקיבל מהצד הלבנוני, אותה תיאר כ"אחראית וכוללת 15 נקודות". לדבריו, המסמך שהוגש לו כולל התייחסות להצעת וושינגטון, שבמרכזה נסיגה של צה"ל מדרום לבנון והפסקת התקיפות האוויריות – בתמורה לפירוק חיזבאללה מנשק מתקדם, ובפרט טילים בליסטיים וכטב"מים.

maximize-image
images-count1+
משגר רקטות של חיזבאללה | צילום: דובר צה"ל

"אנחנו לא מכתיבים ללבנון מה לעשות", הבהיר השליח האמריקני. "אבל אנחנו מאמינים שזו הזדמנות אמיתית לשלום בין לבנון לישראל. על חיזבאללה להבין שייתכן עתיד אחר עבורו".

מקורות בלבנון טוענים כי ברק קיבל את תשובת הממשל כבר ב-19 ביוני. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, גם בכירי ארגון הטרור מקיימים דיונים פנימיים לגבי שינוי תפקודו של הארגון – כולל אפשרות של צמצום הארסנל הצבאי, לאחר שזה "הפך לנטל", כלשון אחד הבכירים שצוטט בדיווח.

maximize-image
images-count1+
מקיים דיונים עם בכירי הארגון, מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם | צילום: רויטרס

ברק ציין כי המנגנון ששרר בין ישראל ללבנון בעבר "לא הלך בכיוון הנכון", והוסיף: "כולם עייפים ממה שהיה. אנחנו רוצים להחיות את דרום לבנון – זו אחריות של הלבנונים, לא של אף אחד אחר".

במקביל לשיחות המדיניות, דווח כי צה"ל המשיך בתקיפות נרחבות בשטח לבנון – בכלל זה בדרום המדינה, בבעלבכ ובצידון. דובר צה"ל מסר כי בין המטרות שהותקפו היו תשתיות לאחסון וייצור אמצעי לחימה ואתרי שיגור רקטות של חיזבאללה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News