השר עמיחי שקלי התארח היום (שני) בוועידת הריבונות של ערוץ 14 והסביר את החשיבות של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל, ובפרט החוות שנמצאות באזור ונאבקות נגד תוכנית ההשתלטות הפלשתינית על שטחי C.
לדברי שקלי "יהודה ושומרון זה לב ליבה של מדינת ישראל". שקלי הדגיש כי הוא "לא מדבר על זה מבחינה רומנטית, אלא מבחינה פיזית". "מבחינה היסטורית גם בירת ישראל הראשונה היא שילה, וגם ירושלים היא בעצם חלק מיהודה, וכמובן חברון עיר האבות וכו'", הוסיף.
השר הבהיר כי "המפעל החשוב ביותר והמשפיע ביותר שמקדם אותנו אל עבר הריבונות זה מפעל החוות. מפעל החוות היום הוא המפעל האסטרטגי והציוני החשוב ביותר. כל חווה כמוה כחטיבה. כל חווה מחזיקה מאות דונמים ולפעמים יותר של שטחים פתוחים.
"סלאם פיאד הוביל תוכנית מאוד בעייתית להשתלטות על שטחי C. הוא לא קידם אותה לבד, אלא בעצם קיבל את היועצים האסטרטגיים, האדריכלים והמשאבים מחלק ניכר מהמדינות מהאיחוד האירופאי, כולל חלק ניכר ממחלקת המדינה USAID והם דאגו לסייע בהיאחזויות פלשתיניות".
שקלי הוסיף כי לרשות הפלשתינית אין כל מטרה מלבד החרבת המפע הציוני "זה כל תכליתה". לדבריו היוזמה של השיח'ים בחברון להצטרף להסכמי אברהם, תשפיע על היכולת של הרשות הפלשתינית לפגוע במפעל הציוני.

ועידת הריבונות של ישראל בערוץ 14 עוסקת בהחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. הדרישה להחלת ריבונות קיבלה תאוצה לקראת נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה לוושינגטון.
כל שרי הליכוד ויו"ר הכנסת פנו במכתב משותף לנתניהו בדרישה "לאשר בממשלה החלטה על החלת הריבונות וזאת עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת". במכתבם טענו כי "לאחר ההישגים ההיסטוריים של מדינת ישראל… יש להשלים את המלאכה ולהסיר את האיום הקיומי מבית, ולמנוע טבח נוסף בלב הארץ".
