במסגרת המאבק בתופעת דמי החסות בענף הבנייה, משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני) שבעה חשודים בגין סחיטת דמי חסות מבעלי עסקים בתחום התשתיות והבנייה באזור תל אביב.
בחקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים עלה חשד כי ארבעה מהעצורים – תושבי הנגב – פעלו באופן שיטתי לגרום נזק לציוד מכני הנדסי באתרי בנייה, תוך הפעלת לחץ על קבלנים לשלם להם סכומי כסף גבוהים בתמורה ל"הגנה". עוד התברר כי שלושה חשודים נוספים, המנהלים חברות שמירה, סיפקו לכאורה כיסוי חוקי לפעילותם הפלילית של המעורבים.

במהלך הפשיטה שנערכה הבוקר במחוזות דרום, מרכז ותל אביב, עוכבו גם שלושה חשודים נוספים. במסגרת הפעילות נתפסו לחילוט ארבעה כלי רכב, סכומי כסף במזומן, מסמכים שונים וחלק ממנוף שנגנב זמן קצר לפני ביצוע המעצרים.

כלל החשודים הועברו לחקירה במשרדי להב 433, ובמהלך היום יובאו לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להארכת מעצרם. מהמשטרה נמסר: "מדובר בפעילות נחושה לפירוק תשתית עבריינית המנסה להשתלט על תחום שמספק פרנסה לרבים ופוגעת בביטחון הציבור".
