כ-20 מטוסי קרב תקפו הלילה (בין ראשון לשני) מטרות טרור של שלטון הטרור החות'י בנמלים חודידה, ראס עיסא, א-סליף ותחנת הכוח ראס קאנטיב, באמצעות יותר מ-50 חימושים, במסגרת מבצע "דגל שחור", זאת ברקע שיגור הטילים בשבוע האחרון מתימן לישראל.
כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מדווח כי מטוסינו הטילו 56 חימושים, ובין היתר פגעו במתחם גנרטורים מרכזי בנמל א-סאליף, ותשתיות לפריקת דלק בנמל ראס עיסא. נמלים אלו משמשים את שלטון הטרור החות'י להעברת אמצעי לחימה של המשטר האיראני המשמשים להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל ובנות בריתה.

"התקיפה בוצעה נוכח תקיפות חוזרות של שלטון הטרור החות'י נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותשתיות אזרחיות במדינה, לרבות שיגור כלי טיס בלתי מאוישים וטילי קרקע-קרקע לעבר שטח מדינת ישראל.
"שלטון הטרור החות'י מנצל את המרחב הימי עבור הפעלת כוח ופעילות טרור נגד ספינות מעבר וסחר במרחב השיט העולמי. המטרות שהותקפו ממחישות את השימוש הצבאי שמבצע שלטון הטרור החות׳י בתשתיות אזרחיות לצרכי טרור", נמסר מצה"ל.

בין מטרות הטרור שהותקפו בנמל ראס עיסא, הותקפה אוניית הסחר "GALAXY LEADER" עליה השתלט שלטון הטרור החות'י בחודש נובמבר 2023.
כוחות שלטון הטרור החות'י התקינו מערכת מכ״ם על האונייה, ומשתמשים בה למעקב אחר כלי שיט במרחב הימי הבין לאומי, עבור קידום פעילות של שלטון הטרור החות'י.
התקיפה הגיעה לאחר הודעת פינוי דחופה שפרסם דובר צה"ל בערבית למספר אזורים בתימן, ובמקביל לטיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון לקראת פגישה עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

בהודעת הפינוי של דובר צה"ל בערבית לפני התקיפה נכתב: "כוחות ההגנה צפויים לפתוח בקרוב בפשיטות באזורים אלו, בעקבות פעילות צבאית נרחבת המתבצעת שם. למען ביטחונכם, אנו קוראים לכל הנוכחים באזורים המיועדים, וכן לספינות העוגנות בסמוך, להתפנות באופן מיידי הישארות באזורים אלו עלולה לחשוף אתכם לסכנה חמורה".
