accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

כוחותינו תקפו בתימן: מטרות טרור של החות׳ים הושמדו

שמואל קוגן

שמואל קוגן

י תמוז ה'תשפה (06.07.25)

62

64

like

7

dislike

לראשונה ממבצע ׳עם כלביא׳ באיראן ולאחר מספר טילים שנורו בשבוע האחרון מתימן לישראל, כוחותינו פתחו הלילה במבצע "דגל שחור" כנגד יעדים של ארגון הטרור החות'י בתימן • כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מדווח כי מטוסינו הטילו 56 חימושים, ובין היתר פגעו במתחם גנרטורים מרכזי בנמל א-סאליף, ותשתיות לפריקת דלק בנמל ראס עיסא


לראשונה ממבצע ׳עם כלביא׳ באיראן ולאחר מספר טילים שנורו בשבוע האחרון מתימן לישראל, כוחותינו פתחו הלילה במבצע "דגל שחור" כנגד יעדים של ארגון הטרור החות'י בתימן. כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מדווח כי מטוסינו הטילו 56 חימושים, ובין היתר פגעו במתחם גנרטורים מרכזי בנמל א-סאליף, ותשתיות לפריקת דלק בנמל ראס עיסא.

צה"ל אישר את התקיפה הלילית. בהודעה שהוציא דובר צה"ל נכתב: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין וחיל הים, תשתיות טרור של שלטון הטרור החות׳י. בין תשתיות הטרור שהותקפו, הנמלים חודידה, ראס עיסא וא-סליף.

maximize-image
images-count1+
מטוסי חיל האוויר לפני המראה לתקיפה | צילום: דובר צה"ל

נמלים אלו משמשים את שלטון הטרור החות׳י להעברת אמצעי לחימה של המשטר האיראני המשמשים להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל ובנות בריתה.

התקיפה בוצעה נוכח תקיפות חוזרות של שלטון הטרור החות׳י נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותשתיות אזרחיות במדינה, לרבות שיגור כלי טיס בלתי מאוישים וטילי קרקע-קרקע לעבר שטח מדינת ישראל.

שלטון הטרור החות׳י מנצל את המרחב הימי עבור הפעלת כוח ופעילות טרור נגד ספינות מעבר וסחר במרחב השיט העולמי. המטרות שהותקפו ממחישות את השימוש הצבאי שמבצע שלטון הטרור החות׳י בתשתיות אזרחיות לצרכי טרור.

בין מטרות הטרור שהותקפו בנמל ראס עיסא, הותקפה אוניית הסחר “GALAXY LEADER״ עליה השתלט שלטון הטרור החות׳י בחודש נובמבר 2023.
כוחות שלטון הטרור החות׳י התקינו מערכת מכ״ם על האונייה, ומשתמשים בה למעקב אחר כלי שיט במרחב הימי הבין לאומי, עבור קידום פעילות של שלטון הטרור החות׳י.

בנוסף, הותקפה תחנת הכוח בראס קאנטיב, אשר שימשה את שלטון הטרור החות׳י כתשתית אספקת חשמל משמעותית עבור פעילות צבאית, ומהווה דוגמה נוספת לשימוש שעושה השלטון הטרור החות׳י בתשתיות אזרחיות.

שלטון הטרור החות׳י משמש כשלוחה מרכזית של המשטר האיראני ובתוך כך מקבל מימון ואמצעי לחימה עבור פעולותיו. שלטון הטרור החות׳י שותף לפעילות הטרור האיראנית בעולם.

צה״ל נחוש להמשיך לפעול ולפגוע בעוצמה בכל איום על אזרחי מדינת ישראל, בכל מרחק בו יידרש".

maximize-image
images-count1+
הודעת הפינוי לערי הנמל בתימן | קרדיט: דובר צה"ל בערבית

התקיפה מגיעה לאחר הודעת פינוי דחופה שפרסם דובר צה״ל בערבית למספר אזורים בתימן, ובמקביל לטיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון לקראת פגישה עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

שר הביטחון התייחס למבצע ואמר: "במסגרת מבצע "דגל שחור", צה"ל תקף כעת בעוצמה מטרות טרור של שלטון הטרור החות'י בנמלים חודיידה, א-סאליף וראס עיסא, את תחנת הכוח ראס קאטיב, ואת הספינה "גלקסי לידר" שנחטפה ע"י החות׳ים לפני כשנתיים ומשמשת כיום לפעילות טרור בים האדום.

כפי שהזהרתי: דין תימן כדין טהרן. כל מי שינסה לפגוע בישראל ייפגע, וכל מי שירים ידו על ישראל ידו תיגדע. החות'ים ימשיכו לשלם מחיר כבד על מעשיהם".

בהודעת הפינוי של דובר צה"ל בערבית לפני התקיפה נכתב: "אזהרה דחופה נמסרת לנוכחים בנמלי חודיידה, ראס עיסא וסליף, וכן לאלו השוהים בתחנת הכוח חודיידה–ראס אל-ח'טיב, הנמצאת תחת שליטת משטר הטרור החות'י. כוחות ההגנה צפויים לפתוח בקרוב בפשיטות באזורים אלו, בעקבות פעילות צבאית נרחבת המתבצעת שם.

למען ביטחונכם, אנו קוראים לכל הנוכחים באזורים המיועדים, וכן לספינות העוגנות בסמוך, להתפנות באופן מיידי הישארות באזורים אלו עלולה לחשוף אתכם לסכנה חמורה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News