accessibility-icon
share-icon
מתוך "ריקלין ושות'"

בכיר בפת"ח לשעבר: כך מיליארדי שקלים מועברים מהשב"כ למחבלים

רבקה שורק

רבקה שורק

י תמוז ה'תשפה (06.07.25)

47

34

like

4

dislike

בכיר פת"ח לשעבר טען: משת"פי השב"כ מעבירים מיליארדים למחבלים דרך שוק היתרי הכניסה, ומסייעים לרשות הפלשתינית לדכא את מתנגדיה - והזהיר: "הטעויות של השב"כ והמתפ"ש יובילו לאסון חמור מה־7 באוקטובר"


חמד מסאד, בכיר לשעבר בפת"ח שגדל בג'נין ומעיד כי בעברו ניסה לפגוע ביהודים, חשף היום (ראשון) בריאיון לשמעון ריקלין את המהפך האידיאולוגי שעבר ואת ביקורתו הקשה על מערכת הביטחון הישראלית.

לדבריו, הוא שינה את תפיסתו לאחר שהבין את הקשר ההיסטורי של עם ישראל לארץ: "ההיסטוריה רואה את בני ישראל עם דוד המלך נכנסים לארץ, אני הייתי אמור להיות איתם, לא נגדם".

מתוך תפיסתו החדשה, מסאד תקף בחריפות את שיתוף הפעולה של השב"כ והמתפ"ש עם הרשות הפלשתינית, והזהיר כי הוא הרסני ויוביל לאסונות גדולים יותר מה-7 באוקטובר: "כל תוכנית שבנויה על המילה 'פלשתין' – היא כושלת מראש".

בנימין נתניהו, אבו מאזן
maximize-image
מחבל | צילום ארכיון: רויטרס

לטענתו, מערכת הביטחון מאפשרת שוק שחור של היתרי כניסה, המהווה צינור חמצן כלכלי לטרור: "משת"פי השב"כ מחלקים מיליארדי שקלים ביניהם לבין המחבלים. כל חודש נמכרים 200,000 היתרי כניסה ב-3,000 שקלים לאחד. 7.5 מליארד שקל – זה התקציב של המחבלים".

בנוסף, מסאד טען כי השב"כ והמתפ"ש משתפים פעולה עם הרשות הפלשתינית כדי לדכא חמולות המתנגדות לה: "מי שמתנגד לרשות, לא מקבל היתר כניסה. השב"כ מעביר את המידע, והם פשוט 'מועפים' מהרשימות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News