מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל באוקטובר 2023, נרשמה ירידה חדה ומתמשכת במספר המבקרים הנכנסים לישראל, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ראשון).
ביוני 2025 נרשמו רק 56.6 אלף כניסות של מבקרים – ירידה של כ-42% לעומת יוני 2024, וקריסה של יותר מ-80% לעומת יוני 2023, אז הגיעו לישראל 355.2 אלף מבקרים. אף שהנתונים אינם כוללים פירוט של הכנסות בפועל, ניתן להניח בזהירות שמספר המבקרים הנמוך משליך גם על רמת ההכנסות מתיירות.

הירידה החדה במספר המבקרים, במיוחד לאור הפערים בין השנים, עשויה להעיד על פגיעה כלכלית משמעותית בענפי התיירות, התחבורה, המלונאות והמסחר. יש לסייג כי הדו"ח אינו כולל נתונים כספיים או הערכות נזק. מרבית הכניסות ביוני 2025 התרחשו עוד לפני פתיחת מבצע "עם כלביא" – 84.2% מהן נרשמו עד ה-13 לחודש – ולאחר מכן נבלמו כמעט לחלוטין, דבר שמחזק את ההשערה לפגיעה נוספת במהלך החודש.
על פי נתוני הלמ"ס, מתוך כלל הכניסות ביוני 2025, 55.3 אלף היו תיירים ו-1.3 אלף בלבד היו מבקרי יום. לא נרשמו כלל כניסות של נוסעים בשיוט, לעומת עשרות אלפים מסוג זה בשנים רגילות. מצב זה מדגיש את היעדרם של תיירים יוקרתיים או קבוצות מאורגנות, אשר לרוב תורמים הכנסות גבוהות יותר.

במבט חצי-שנתי, בין ינואר ליוני 2025 נרשמו 621.8 אלף כניסות של מבקרים – לעומת 501.2 אלף בתקופה המקבילה אשתקד, אך מדובר עדיין במספר הנמוך משמעותית מהנתון של 2023, שעמד על 2.1 מיליון כניסות. עיקר המבקרים הגיעו מארצות הברית (32.4%), צרפת (11.6%), הממלכה המאוחדת (8.1%) ורוסיה (5.7%).
גם בניתוח מגמות ארוך טווח, המבוסס על נתונים מנוכי עונתיות, נרשמת ירידה: בשלושת החודשים אפריל–יוני 2025 נמדדו 88.4 אלף כניסות תיירים לחודש בממוצע – לעומת 97.8 אלף בחודשים ינואר–מרץ. משמעות הדבר היא שהתיירות הנכנסת לא רק נמוכה – אלא גם נמצאת בנסיגה מתמשכת.
