לפחות חמישה בני אדם נהרגו הלילה (ראשון) ועשרה נוספים נפצעו בהפגזות כבדות שביצעה רוסיה על מחוזות דונייצק וחרסון שבאוקראינה. לפי הרשויות המקומיות, צבא רוסיה תקף אזורי מגורים, תשתיות אזרחיות ואתרים מרכזיים בכמה יישובים.
במחוז דונייצק דווח על שלושה הרוגים בהתנחלויות אנדרייבקה, נובוהריהוריבקה ומיירנוהראד, לצד שבעה פצועים – בהם שניים באנדרייבקה, שניים בנובוריהוריבקה, שניים בפוקרובסק ואחד ברובנה. במחוז חרסון נהרגו שני אזרחים נוספים ונפצעו שלושה. שישה בתים, חמישה מתחמי דירות, תחנת דלק ומוסך ניזוקו בתקיפות.

המתקפה באה על רקע המשך מאמצי רוסיה להשתלט על שטחים נוספים באוקראינה, וימים ספורים לאחר מה שהוגדר כמתקפה האווירית הגדולה ביותר מאז תחילת המלחמה: כ-550 טילים וכטב"מים שוגרו לעבר יעדים ברחבי המדינה.
במהלך ליל שישי תקפה רוסיה את קייב במתקפה אווירית שנמשכה שבע שעות, ובה נהרגו שני בני אדם ונפצעו לפחות 26 נוספים, בהם ילד. הפיצוצים האדירו את שמי הלילה ורכבי חירום פינו הריסות ממוקדי הפגיעה.

בתגובה למתקפה הקטלנית, קיים נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שיחת טלפון עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אותה כינה "חשובה ופרודוקטיבית מאוד". השניים דנו בהגברת ההגנה האווירית, ייצור נשק משותף וצעדים לסיום הלחימה. טראמפ עצמו אמר לכתבים: "הייתה לנו שיחה טובה מאוד", אך הוסיף: "אני לא יכול להגיד לכם אם זה יקרה או לא".
בתוך כך, רשות התעופה הרוסית הודיעה על השעיית טיסות בכמה שדות תעופה, בשל חשש מתקיפות רחפנים אוקראיניות. משרד ההגנה במוסקבה טען כי יירט 120 רחפנים במהלך הלילה שבין שישי לשבת, בעוד קייב טענה כי תקפה בסיס חיל אוויר רוסי בו פגעה במחסן תחמושת ומטוס אימון.
