אלוף במיל' עוזי דיין ויו"ר "מבטחי ישראל" – פורום מפקדים לאומי התראיין היום (שישי) לתוכנית "ישראל נלחמת" של חדשות 14 וטען כי ישראל צריכה לכבוש את רצועת עזה. "אם נכבוש את עזה, אנחנו נגיע למצב של שליטה לגמרי בעזתים שנמצאים שם ולמודיעין טוב יותר לגבי החטופים".
לדבריו, "אם אנחנו כובשים את עזה, אנחנו נגיע למצבים, גם של שליטה לגמרי בעזתים שנמצאים שם, וגם למודיעין יותר טוב לגבי החטופים. אני לא מנסה לייפות את התמונה, מצבם קשה, זה נכון – אבל כשאנחנו נשב ונבכה על מר גורלנו זה לא יעזור לנו, כי גם אם אנחנו מוכנים ללכת לוויתורים מפליגים – החמאס בעזרתם נלחם על חייו".

בסקר חדשות 14 נמצא כי רוב מצביעי הקואליציה תומכים נחרצות בהחלת ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון. בנוסף, רוב מוחץ בציבור הימין סבור כי מהלך כזה יתרום לביטחון המדינה, יחזק אותו וימנע טבח דומה כמו השבעה באוקטובר, אותו עלולים לבצע גדודי מחבלים מקיני הטרור.
בהקשר לכך, גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי נתניהו מחויב להביא ריבונות ביהודה ושומרון: "ראש הממשלה נתניהו מחויב לריבונות".

בתוך כך, ח"כ דן אילוז מהליכוד פרסם סרטון ובו אמר: "בשבעה באוקטובר הם לא ניסו רק לרצוח יהודים, הם ניסו לעקור את העם היהודי מארץ ישראל. תמונת הניצחון שלנו חייבת לכלול החלת ריבונות מלאה על יהודה ושומרון".
יש לציין כי להערכת כתבנו המדיני תמיר מורג, הבית הלבן לא יתמוך כרגע במהלך ישראלי של החלת ריבונות ביהודה ושומרון: "יש בתוך הממשל אנשים שתומכים בזה, אבל הנשיא טראמפ בעבר לא הביע התלהבות יוצאת דופן מהעניין הזה".

ברקע הקריאות בישראל להחלת ריבונות, תוכנית הפטריוטים אמש התקיימה במרפסת של המדינה ביישוב פדואל שבשומרון. "באנו לחזק את ההתיישבות, באנו לדרוש ריבונות, באנו להביע את אהבתנו, באנו לחזק ואנו יוצאים מחוזקים", אמר ינון מגל.

צו השעה שאסור לפספס: החלת ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון
הקריאה להחלת הריבונות מגיעה בצל נסיעתו הצפויה של ראש הממשלה נתניהו לפגישה מדינית עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. היוזמה לקראת הפנייה גובשה על ידי מועצת יש"ע, וזכתה לתמיכה מלאה מצד שרי הליכוד.
