בזמן שרבים ממשפחות החטופים נאחזים בתקווה לקראת עסקת החטופים המתגבשת, צביקה מור, אביו של איתן מור המוחזק בשבי חמאס בעזה, הציג הבוקר (שישי) בראיון לעודד מנשה עמדה מורכבת וכואבת. הוא מתאר את המתווה החלקי כ"רולטה נוראית" ומביע חשש כבד מהשלכותיה, הן על החטופים שיישארו מאחור והן על ביטחון המדינה בטווח הארוך.
"שוב פעם אנחנו עם ההגרלה הזאת", פתח מור את דבריו. "ההגרלה מי יצא, מי יישאר. זה מצב מאוד מאוד קשה בשבילנו. אנחנו מבינים שהולכת להיחתם עסקה חלקית, ומחצית מהחטופים החיים והחללים הולכים להישאר שם. מי יודע לעוד כמה זמן".

מור חשף את הדילמה המוסרית הקשה שהוא ומשפחות אחרות מתמודדים איתה – המאבק האישי על שחרור יקיריהם. "היה לי דיון עם כמה משפחות, האם לפנות לראש הממשלה ולדרוש שהבן שלי יהיה ברשימה הנוכחית", סיפר. "אני מרגיש שכולם ילדים שלי, ויש לי קושי מאוד גדול לשבת על הווריד של מישהו כדי שהבן שלי יצא, כשבעצם מישהו אחר יישאר מאחור. עכשיו זה משחק כוח בין ההורים, מי יהיה יותר חזק".
מעבר לקושי האישי, צביקה מודאג מההשלכות האסטרטגיות של עסקה חלקית. הוא טוען כי הפסקת אש ממושכת תאפשר לחמאס להתחמש מחדש. "עוד פעם יהיו 60 ימים של הפסקת אש, ושוב 'ימטענו' את הרחובות והבתים, ושוב החיילים שלנו יצטרכו להתמודד עם זה". לדבריו, יש לחשוב על הדורות הבאים ועל "נצח ישראל", ולא להיכנע לדרישות האויב.

במהלך הריאיון, חשף פרט משיחה שקיים בעבר עם ראש הממשלה. "ראש הממשלה אמר לי שאין שום יכולת לישראל להשפיע על הרשימה. זה לא יעזור". לדבריו, את ה"רולטה" הזו מנהל חמאס בלבד.
בנימה אישית ומרגשת, העיד על אופיו של בנו, איתן. "אני אומר את זה בוודאות של 100%, אם הייתה הגרלה בין החטופים עצמם, הבן שלי הוא אחד כזה שיגיד לאחרים לצאת והוא יישאר. הוא אדם חזק מאוד, וכשהוא ישתחרר בעזרת השם, תראו איזה חוסן יש לו".
