טום קוטון, חבר הסנאט האמריקני הפרו-ישראלי מטעם מדינת ארקנסו, פרסם הערב (רביעי) ציוץ ברשת X שבו האשים את ארגון הטרור חמאס כמכשול לשלום ויציבות באזור. "מחבלי חמאס הרצחניים, שעדיין מחזיקים בבני ערובה, הם המכשול לשלום באזור – לא בעלי בריתנו הישראלים", כתב הסנאטור.
The murderous Hamas terrorists, who are still holding hostages, are the obstacle to peace in the region not our Israeli allies.
President Trump warned Hamas and now they will face the consequences if they don’t immediately release all the hostages and surrender.
— Tom Cotton (@SenTomCotton) July 2, 2025
בציוץ המלא שפרסם קוטון נכתב: "מחבלי חמאס הרצחניים, שעדיין מחזיקים כבני ערובה, הם המכשול לשלום באזור, לא בעלי בריתנו הישראלים".
קוטון הוסיף: "הנשיא טראמפ הזהיר את חמאס ועכשיו הם יתמודדו עם ההשלכות אם לא ישחררו מיד את כל בני הערובה וייכנעו".

מוקדם יותר הערב, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, תמי ברוס, התייחסה למאמצים להשגת הפסקת אש ברצועת עזה, והביעה אופטימיות זהירה מטעם הנשיא טראמפ. לדבריה, "המזרח התיכון השתנה בצורה דרמטית בשבועות האחרונים, והנשיא נחוש לוודא שההזדמנויות שנוצרו לא יתבזבזו".
בהתייחסות ספציפית לעזה, ציינה הדוברת כי ממשל טראמפ רואה חשיבות רבה בשיקום הרצועה תוך שיתוף פעולה עם מדינות ערב המתונות. "עזה צריכה להיבנות מחדש, ואנחנו נפעל לכך יחד עם השותפות שלנו באזור", אמרה.
