accessibility-icon
share-icon
צילום: שלו מן
צילום: שלו מן

לראשונה: שר החוץ הכריז על פתיחת שגרירות ישראלית באסטוניה

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

ו תמוז ה'תשפה (02.07.25)

1

like

1

dislike

במהלך ביקורו הרשמי בטאלין, הכריז שר החוץ גדעון סער על כוונת ישראל לפתוח לראשונה שגרירות באסטוניה - מדינה שותפה באיחוד האירופי ונחשבת חלוצה בתחום הממשל הדיגיטלי • סער הדגיש כי המהלך יעמיק את שיתוף הפעולה בתחומי הכלכלה, החדשנות והמדיניות


שר החוץ גדעון סער הודיע היום (שלישי) על פתיחת שגרירות ישראלית ראשונה באסטוניה, במהלך ביקור רשמי בבירת המדינה טאלין. ההכרזה נעשתה בפגישות עם ראש ממשלת אסטוניה קריסטן מיכל ושר החוץ מרגוס צחקנה.

אסטוניה, חברה באיחוד האירופי ובנאט״ו, נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום הממשל הדיגיטלי והחדשנות. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת, הדגיש סער את הידידות בין שתי המדינות וציין כי "ישראל היא אומת הסטארט-אפ, ואסטוניה – מובילה עולמית בדיגיטל".

maximize-image
שר החוץ סער ומקבילו האסטוני | צילום: שלו מן

לדבריו, פתיחת השגרירות תסייע להעמקת הקשרים הכלכליים, לקידום חדשנות ולהתמודדות עם אתגרים משותפים. "זהו ביטוי לשיתוף הפעולה והידידות המתמשכים שלנו", סיכם סער.

עקבו אחרינו גם ב-Google News