שר החוץ גדעון סער הודיע היום (שלישי) על פתיחת שגרירות ישראלית ראשונה באסטוניה, במהלך ביקור רשמי בבירת המדינה טאלין. ההכרזה נעשתה בפגישות עם ראש ממשלת אסטוניה קריסטן מיכל ושר החוץ מרגוס צחקנה.
אסטוניה, חברה באיחוד האירופי ובנאט״ו, נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום הממשל הדיגיטלי והחדשנות. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת, הדגיש סער את הידידות בין שתי המדינות וציין כי "ישראל היא אומת הסטארט-אפ, ואסטוניה – מובילה עולמית בדיגיטל".

לדבריו, פתיחת השגרירות תסייע להעמקת הקשרים הכלכליים, לקידום חדשנות ולהתמודדות עם אתגרים משותפים. "זהו ביטוי לשיתוף הפעולה והידידות המתמשכים שלנו", סיכם סער.
