שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, הודיע היום (שלישי) על הקמת תחנת הכוח הראשונה אי פעם ביהודה ושומרון, שתוקם באזור התעשייה שבמערב בנימין, סמוך לרנטיס, ביוזמת מועצת בנימין. כהן קיים סיור מקצועי באתר יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וח"כ ניסים ואטורי, במהלכו הנחה את הצוותים המקצועיים לפעול לקידום מהיר של הקמת התחנה.
לדברי השר כהן, "הקמת תחנת כוח ביהודה ושומרון היא צורך אסטרטגי של משק האנרגיה בישראל. כחצי מיליון תושבים מתגוררים באזור זה, ולכן לאחר חמישים שנה מדובר בצעד מתבקש… זה יעשה צדק היסטורי, ישים את יהודה ושומרון על המפה בתחומי האנרגיה והתשתיות, ישפר את חיי התושבים ואת הביטחון האנרגטי, ויאיץ את הפיתוח הכלכלי באזור".

המתחם שבו תוקם התחנה נמצא בשטח של כ-2,000 דונם, כחלק מפרויקט להקמת אזור תעשייה חדש שמובילה המועצה האזורית בנימין. כהן הוסיף כי ימשיך לפעול למען יהודה, שומרון ובנימין בכל תפקידיו.
יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הדגיש את החשיבות הלאומית של הפרויקט: "בזכות הממשלה המצוינת הזאת, ובזכות שר האנרגיה אלי כהן ויו"ר הוועדה ניסים ואטורי שהם שותפים אמיתיים, בנימין תהיה החצר הקדמית של ההשקעות הלאומיות הנוגעות לתשתיות ולאנרגיה".
ח"כ ניסים ואטורי, העומד בראש הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל, הצהיר כי בכוונתו לקיים דיון מעקב בנושא במהלך החודשיים הקרובים: "חיבור צינור הגז לבנימין יביא לריבונות דה-פקטו ביהודה ושומרון – היא נחלת אבותינו… שמח להיות חלק מההיסטוריה שתביא לקידום משמעותי בפיתוח וחיבור יהודה ושומרון לישראל."
