נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (שני) על צו נשיאותי המסיר את הסנקציות האמריקאיות מעל סוריה, כך אישרו היום בבית הלבן, וזאת ברקע הדיווחים על דיונים מתקדמים להסכם מדיני אפשרי בין ישראל לסוריה.
מוקדם יותר היום, במהלך תדרוך לעיתונאים, דוברת הבית הלבן קרוליין לאביט הבהירה כי הנשיא טראמפ "מחויב לסוריה יציבה שחיה בשלום עם שכניה".

כזכור, כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח על "התקדמות משמעותית" ואופטימיות גדולה, הן בירושלים והן בוושינגטון, בנוגע למגעים עם סוריה. האינטרס של אחמד אל-שארע אינו נובע משינוי אידיאולוגי אלא מתוך רצון עז להסיר את הסנקציות האמריקניות ולשקם את כלכלת ארצו ההרוסה.

ברקע הדיווחים על הסכם: טראמפ יסיר סנקציות נוספות מסוריה
במסגרת המגעים, הובהר לסורים כי רמת הגולן אינה עומדת על הפרק. עם זאת, ישראל מביעה נכונות לשקול נסיגה הדרגתית מאזור החיץ, תוך שהיא מתעקשת לשמר נוכחות אסטרטגית במוצב החרמון.
התקווה היא כי ניתן יהיה להכריז על פריצת דרך כבר בחודשים הקרובים, והנושא צפוי לתפוס מקום מרכזי בביקורו המתוכנן של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון בחודש יולי.
