למעלה משמונה חודשים לאחר שנעצר, מבקש היום (שני) אלי פלדשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי ישחררו אותו ממעצר הבית ומכל ההגבולות שהושתו עליו. לטענת פרקליטו, הרקע לדרישה היא אכיפה בררנית.
בבקשה לדיון סוקר פרקליטו של פלדשטיין את כל השתשלות האירועים מן הרגע בו נעצר פלדשטיין בברוטליות על ידי השב"כ, דרך כל הדיונים בעניינו, השחרור מהמעצר בהגבלות מחמירות והסירוב להסירן.

כאמור, לטענת עו"ד עודד סבוראי, קיימת אכיפה בררנית מובהקת בין פלדשטיין, לבין יונתן אוריך – על אף שלשניהם מיוחסת, לכאורה, מעורבות בהעברת מידע סודי.
בעוד שכנגד פלדשטיין הוגש כתב אישום חמור, והוא מצוי זה חודשים בתנאים מגבילים – כולל מעצר בית, איזוק אלקטרוני ואיסור שימוש באינטרנט – נגד אוריך לא ננקטו כל צעדים, חרף הודעת היועמ"שית לפיה נשקלת העמדתו לדין.
עו"ד סבוראי מדגיש בבקשה כי אין מדובר בקריאה לעצור את אוריך, אלא בדרישה לשים קץ לפער הבלתי מוצדק שנוצר – ולשחרר את פלדשטיין מכל תנאי מגביל, על רקע ההפליה שנוצרה כלפיו.
