accessibility-icon
share-icon
דני דנון | צילום: Evan Schneider
דני דנון | צילום: Evan Schneider

דני דנון תקף באו"ם: "זו לא דאגה לעזה, זו צביעות נטו"

דביר כהן

דביר כהן

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

2

2

like

0

dislike

השגריר לאו"ם דני דנון במועצת הביטחון: "במקום לעזור לפעילות הקרן - בכירים באו״ם מנסים להכשיל. זו לא דאגה לעזה, זו צביעות נטו" • עוד הוסיף: "האדם שחטף את יונתן סמרנו קיבל משכורת מהאו"ם. אימו קוברת את בנה, בזמן שהאו"ם קובר את הראש בחול"


שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף היום (שני) בחריפות את ההתנהלות של האו״ם כלפי הקרן ההומניטרית לעזה (GHF), שמספקת סיוע ישיר לתושבים, מחוץ לידי חמאס: "במקום לעזור לפעילות הקרן – בכירים באו״ם מנסים להכשיל. זו לא דאגה לעזה, זו צביעות נטו".

השגריר דנון אמר את הדברים במועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסה לדיון על המצב במזרח התיכון: "בכירים באו״ם מאיימים על ארגונים שלא ישתפו פעולה ומפיצים עלילות שווא רק כי הקרן הזו לא עוברת דרך אותם מנגנונים כושלים שתמכו בחמאס".

מרכזי חלוקת הסיוע בעזה |
maximize-image
מרכזי חלוקת הסיוע בעזה |ארכיון, צילום: GHF

דנון המשיך והתייחס לחשיפת נסיבות מותו של יונתן סמרנו ז"ל, שנחטף באוקטובר בידי עובד אונר"א: "האדם שחטף את יונתן קיבל משכורת מהאו"ם. אימו, איילת הגיעה עד לכאן ודיברה בפניכם בעצמה. ומה קיבלה בתמורה? מבטים ריקים ושתיקה. עכשיו היא קוברת את בנה, בזמן שהאו"ם קובר את הראש בחול".

עוד הוסיף השגריר דנון: "שלושה שבועות אחרי שחמאס רצח אנשי סיוע פלסטינים שעבדו בקרן, אף הודעת גינוי לא יצאה מהמזכ"ל. שתיקה מול רצח היא לא נייטרליות – היא הפקרה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News