כוחות משטרה ומנהל אזרחי פשטו היום (שני) על גבעת מקנה אברהם בגוש עציון, החריבו את בתי המקום ודיר העיזים, והחרימו חומרי בנייה נוספים. במקביל, פשטו הכוחות על נקודת התיישבות נוספת הסמוכה ליישוב מיצד ביהודה והחריבו גם שם את המבנים, לצד החרמת ציוד.
לדברי הנוכחים במקום, במהלך ההרס צחק אחד מעובדי הקבלן הערבים שהביא המנהל, ואמר בזלזול לתושבים "למה אני מגיע לכאן כל פעם? כי אני אוהב להרוס ליהודים".

זמן קצר לאחר מכן, כשהתושבים פונו מהשטח וכוחות המנהל האזרחי ופועלים הקבלן נשארו לבדם בגבעה, פרצה לפתע שריפה במקום שמשתוללת עד לרגעים אלו. תושבים וכוחות כיבוי נאבקו בלהבות במטרה להשיג שליטה על האש.
בתוך כך, ביצעו כוחות צה"ל ומשטרה הרס נוסף בנקודת התיישבות ליד בת עין שבגוש עציון, לצד 2 פינויים בגזרת בנימין – בגבעה בהר חצור בה התרחש ירי בשבת האחרונה, ובנקודת התיישבות נוספת בוואדי חרמייה ששומרת על מבתרי כביש 60.

בגבעת מקנה אברהם תקפו בחריפות את מסע ההרס: "בניסיון נפשע לגבות את ירי המג"ד לעבר נערים יהודים בשבת, נכנסה המערכת כולה לסחרור ויצאה כעת למסע נקמה חסר מעצורים בהתיישבות כדי להסיט ממנה את הביקורת על התרת דם המתיישבים ולחפות על שקריה".
"גבעת מקנה אברהם שומרת בגופה על השמורה ההסכמית מפני השתלטות עוינת של הרש"פ באמצעות רעיית צאן וחקלאות, וכמו יתר הגבעות מהווה המחסום היחיד בפני תוכנית המדינה הפלסטינית. אנו קוראים מכאן לשרים כ"ץ וסמוטריץ' הממונים על המנהל האזרחי: עצרו מיד את הפגיעה בחלוצי ההתיישבות!", הוסיפו בגבעה.
