המתיחות בין איראן לאזרבייג'אן מתגברת. על פי דיווח באתר SAEDNEWS שמקורו בתבריז שבצפון מערב המדינה, רוב התקיפות שביצעה ישראל על מטרות באיראן במסגרת מבצע "עם כלביא", כולל בעיר הבירה טהרן ובעיר כרג' שבמערב המדינה, נערכו תוך שימוש במרחב האווירי של אזרבייג'אן.
לפי מקור שצוטט באתר, רוב המתקפות נעשו מכיוון הים הכספי, כאשר מטוסי קרב או כלי טיס בלתי מאוישים חצו את המרחב האווירי של המדינה השוכנת מצפון לאיראן ובעלת גבול משותף עמה.

בדיווח נאמר כי השימוש במרחב האווירי של אזרבייג'אן העניק לישראל יתרון טקטי משמעותי, שכן המיקום הגיאוגרפי שלה מאפשר גישה נוחה לאזורים בצפון ומערב איראן.
ב-14 ביוני, יום לאחר תחילת המלחמה, שר החוץ של אזרבייג'אן ג'ייהון ביירמוב אמר בשיחה עם שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י כי "הרפובליקה של אזרבייג'אן לא תאפשר בשום אופן שמרחב האוויר או השטח שלה ישמשו למתקפות על איראן או על מדינות אחרות".

בעקבות הפרסומים, נשיא איראן פזשכיאן קרא בשיחת טלפון נשיא אזרבייג'אן אלייב לחקירה ואימות של הדיווחים בנוגע לחדירת מזל"טים וכלי טיס נוספים דרך המרחב האווירי והימי של המדינה.
בטהרן אף עברו לשלב האיומים ושגריר איראן בארמניה, יריבתה של אזרבייג'אן אמר כי אם יתברר שישראל השתמשה בשטח אזרבייג'אן כדי לפגוע בריבונות איראן, טהרן תראה בכך "הפרה חמורה" ומצפה מבאקו "לספק תגובה רשמית ושקופה". הוא הוסיף והצהיר: "איננו מאשרים חלק מהמידע והדיווחים שפורסמו על ידי מקורות מסוימים. לאחר שכל הנסיבות יתבררו, נחליט כיצד להגיב לנושא".
