accessibility-icon
share-icon
צילום: אברהם חסון

בן גביר מזהיר מהסכם עם סוריה: "ממהרים להפוך אויב לאוהב"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

30

5

like

1

dislike

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בישיבת הסיעה כי לא יתמוך בהסכם נורמליזציה עם סוריה במחיר נסיגה: "אנחנו ממהרים להפוך אויב לאוהב" • על אלג'ולאני: "שונא יהודים ונשים... פעם ג'יהאדיסט – תמיד ג'יהאדיסט"


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (שני) במהלך ישיבת הסיעה לאפשרות של הסכם נורמליזציה עם סוריה, וזאת על רקע הרמיזות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרחבת הסכמי השלום בין ישראל למדינות המזרח התיכון.

במהלך הישיבה, כתבנו אברהם חסון שאל את השר האם הוא מתכוון לתמוך בהסכם נורמליזציה עם סוריה, גם במחיר של נסיגה מהשטחים שצה״ל התיישב בהם, אמר בן גביר: "אני חושב שאחת הבעיות הכי קשות זה שאנחנו ממהרים להפוך אויב לאוהב".

נשיא סוריה הזמני, אחמד אל-שרע המכונה "אל ג'ולאני" |
maximize-image
נשיא סוריה הזמני, אחמד אל-שרע הידוע בתור "אל ג'ולאני" | צילום: רויטרס

"אל ג'ולאני רק לפני תקופה מאוד מאוד קצרה היה ג'יהאדיסט, שונא יהודים, שונא נשים, שונא את כל מה שאתה רוצה", המשיך השר לביטחון לאומי, "ואני לא יודע איך אנחנו פתאום רואים באיזושהי דמות שלו איזושהי כבשה. לא, אני חושב שהבן אדם הוא ג'יהאדיסט. פעם ג'יהאדיסט – תמיד ג'יהאדיסט".

כאמור, הדברים מגיעים על רקע ההתקדמות המשמעותית במגעים של ישראל מול המשטר החדש בדמשק, כפי שדיווחנו אמש לראשונה, כשההבנה בירושלים ובוושינגטון היא שאחמד א-שרע פחות מתעניין בסיום המלחמה בעזה ויותר בהסרת הסנקציות האמריקניות על סוריה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News