השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (שני) במהלך ישיבת הסיעה לאפשרות של הסכם נורמליזציה עם סוריה, וזאת על רקע הרמיזות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרחבת הסכמי השלום בין ישראל למדינות המזרח התיכון.
במהלך הישיבה, כתבנו אברהם חסון שאל את השר האם הוא מתכוון לתמוך בהסכם נורמליזציה עם סוריה, גם במחיר של נסיגה מהשטחים שצה״ל התיישב בהם, אמר בן גביר: "אני חושב שאחת הבעיות הכי קשות זה שאנחנו ממהרים להפוך אויב לאוהב".

"אל ג'ולאני רק לפני תקופה מאוד מאוד קצרה היה ג'יהאדיסט, שונא יהודים, שונא נשים, שונא את כל מה שאתה רוצה", המשיך השר לביטחון לאומי, "ואני לא יודע איך אנחנו פתאום רואים באיזושהי דמות שלו איזושהי כבשה. לא, אני חושב שהבן אדם הוא ג'יהאדיסט. פעם ג'יהאדיסט – תמיד ג'יהאדיסט".
כאמור, הדברים מגיעים על רקע ההתקדמות המשמעותית במגעים של ישראל מול המשטר החדש בדמשק, כפי שדיווחנו אמש לראשונה, כשההבנה בירושלים ובוושינגטון היא שאחמד א-שרע פחות מתעניין בסיום המלחמה בעזה ויותר בהסרת הסנקציות האמריקניות על סוריה.
