ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) את הצו שעליו חתם שר האוצר, המביא לביטול הדרגתי של הפטור ממסי יבוא על מוצרי עישון בכניסה לישראל. מדובר בצעד נוסף ביישום החלטת ממשלה 2266 מנובמבר 2024, שנועדה לצמצם את העישון ולעודד אורח חיים בריא.
לפי המצב הקיים, כל אדם מעל גיל 18 הנכנס לישראל זכאי להכניס פטור ממס עד 200 סיגריות או 250 גרם טבק. עבור סיגריות אלקטרוניות, המכסה הפטורה היא עד 10 מ"ל נוזל למילוי או 5 סיגריות חד פעמיות.

הצו החדש קובע כי החל מיום 16 בינואר 2027 תצטמצם המכסה הפטורה בחצי, ותעמוד על 100 סיגריות או 125 גרם טבק, ועל 5 מ"ל נוזל מילוי או 3 סיגריות חד פעמיות. לאחר תקופת הסתגלות של כשנה וחצי, הפטור יבוטל לחלוטין – החל מ-1 ביוני 2028 יידרשו כל מוצרי העישון הנכנסים לישראל בתשלום מס מלא.
משרד האוצר ומשרד הבריאות רואים במהלך זה חלק ממדיניות כוללת לצמצום העישון בישראל, תוך צמצום התמריץ לרכישת מוצרי עישון מחו"ל.
