סגן השר יעקב טסלר מיהדות התורה הגיש היום (שני) את מכתב התפטרותו מהכנסת ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, במסגרת החוק הנורווגי. במקומו צפוי לשוב לכהן כחבר כנסת אליהו ברוכי.
כזכור, ח"כ אליהו ברוכי איבד את מושבו לאחר התפטרותו של יצחק גולדקנופף מתפקידו כשר השיכון והבינוי וחזרתו לכהן כחבר כנסת. כעת, בעקבות התפטרותו של טסלר, יתאפשר לברוכי לשוב לכנסת במקומו.

המהלך מתבצע כחלק מההסכמות הפנימיות בין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה: אגודת ישראל ודגל התורה – בהתאם להסכמים הקואליציוניים. טסלר, המשתייך לאגודת ישראל, מתפטר כדי לאפשר את שובו של ברוכי, שמייצג את דגל התורה, ובכך לשמור על האיזון והייצוג הפנימי במפלגה.
