ראש ממשלת קנדה מארק קרני ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפויים לחדש את שיחות הסחר בין המדינות – כך הודיע הלילה (בין ראשון לשני) משרד האוצר הקנדי. המטרה: להגיע להסכם סחר מחודש עד ה-21 ביולי 2025. במסגרת המאמצים לקידום השיחות, הודיעה קנדה על ביטול מס השירותים הדיגיטליים, שכוון כלפי חברות טכנולוגיה אמריקניות.
המהלך התקבל בברכה מצד גורמים אמריקניים, לאחר שמס השירותים הדיגיטליים עורר מתיחות בין המדינות בחודשים האחרונים. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, ההחלטה נועדה לשדר מסר חיובי לקראת סבב השיחות הקרוב בין אוטווה לוושינגטון.
Canada caves to Trump's demands within less than 24 hours. pic.twitter.com/3QlIutrlwa
— Wall Street Mav (@WallStreetMav) June 30, 2025
ההסכם המסתמן יעסוק בהסדרת תנאי הסחר הבילטרלי, עם דגש על טכנולוגיה, שירותים ומיסוי. גורמים רשמיים בקנדה ציינו כי המהלך יאפשר "התקדמות מהירה ויעילה" בשיחות, מתוך מטרה לשמר את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים.
