קבוצת בז"ן הודיעה היום (ראשון) לבורסה לניירות ערך כי לאחר השבתת כלל מתקניה במתחם חיפה, החלה בהפעלה חלקית של מתקני הזיקוק מז"ג 1 ומז"ג 3, לצד תחילת פעילות חלקית במתקני ההמשך.
החברה מסרה כי גובשה תוכנית עבודה מסודרת להשבה הדרגתית של כלל פעילות הקבוצה, כאשר הפעלה מלאה תתאפשר לאחר השלמת מתקני קיטור ייעודיים – תהליך הצפוי להסתיים בין ספטמבר לאוקטובר 2025.
בז"ן ציינה כי היא פועלת מול קרן הפיצויים על פי חוק מס רכוש לקבלת מקדמות בגין נזק ישיר, ובמקביל מחזיקה בפוליסת ביטוח נגד אובדן רווחים מפעולות טרור ומלחמה, בסכום של עד 250 מיליון דולר ולתקופה של עד 30 חודשים, עם השתתפות עצמית של 30 ימים.

לדברי החברה, עומדת לה יכולת עצמאית לממן את תוכנית העבודה, ללא תלות במועד קבלת פיצויים או כספי הביטוח. עוד נמסר כי בזן צפויה לעמוד בכל אמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהסכמי המימון ובשטרי הנאמנות לאגרות החוב.
החברה הדגישה כי תהליך השבת הפעילות לאחר עצירה פתאומית, ובפרט בעקבות פגיעה חיצונית, כרוך במורכבויות רבות, אי ודאות, דרישות רגולטוריות והיבטי בטיחות. החברה הזהירה כי מועד השלמת מתקני הקיטור ויכולת מימון התוכנית תלויים בגורמים שאינם בשליטתה, כולל אספקת רכיבים, שירותי מומחים והיתרים רגולטוריים.

כזכור, לפני כשבועיים, במהלך הימים הראשונים למבצע "עם כלביא", חברת בז"ן פרסמה כי כתוצאה מפגיעה של טיל איראני במתחם קבוצת בזן, נפגעה באופן משמעותי תחנת הכוח האחראית על חלק מייצור הקיטור והחשמל המשמשים את מתקני הקבוצה, לצד פגיעות נוספות ולעת הזו, כלל מתקני בית הזיקוק והחברות הבנות הודממו.
