הותר לפרסום: סמל ישראל נתן רוזנפלד בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד ההנדסה הקרבית 601, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל הבוקר (ראשון) בקרב עם מחבלים בצפון רצועת עזה.
רוזנפלד נהרג בתקרית במרחב ג'באליה, בפעולה להכרעת המחבלים באזור, כשבמהלך הקרב הזה מתפוצץ מטען נפץ של מחבלים מתועבים על כוח של הגדוד.

רצף אסונות התרחשו בעקבות מטעני חבלה שהביאו לנפילתם של לוחמים רבים בתקופה האחרונה. כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי שבעה לוחמי גדוד הנדסה קרבית 605 נהרגו בשל מחבל מתועב שהצמיד מטען לרכב הצבאי מסוג פומה.
שבועיים בלבד מוקדם יותר, נהרג בקרב בדרום רצועת עזה סרן (מיל׳) טל מובשוביץ הי"ד, בן 28, מרעות, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 7086, כתוצאה מפיצוץ מטען במבנה.

מוקדם יותר היום כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח כי הדרג המדיני המצומצם יתכנס לדיון ביטחוני בדרום, וישמע סקירה מהרמטכ"ל ומראשי צה"ל לגבי התוכנית החדשה לחלוקת הסיוע ההומניטרי בצפון הרצועה, זאת לאחר שחמאס חזר לאחרונה להשתלט על המשאיות שעדיין מוכנסות לאזור בהוראת הפצ"רית הויועמ"שית.

רוצים לנצח? יש דרך ברורה: כובשים את הרצועה
לדברי מורג, "מאחר שהדרג המשפטי מחייב את הצבא ואת הממשלה להמשיך להכניס מזון גם לצפון הרצועה, צה"ל נדרש להכין ולהציג היום תוכנית שתאפשר לעשות את זה מבלי שהמשאיות ייבזזו על ידי חמאס, או לפחות תוך כדי צמצום התופעה הזו למינימום האפשרי.
