כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח היום (ראשון) כי הדרג המדיני המצומצם יתכנס לדיון ביטחוני בדרום, וישמע סקירה מהרמטכ"ל ומראשי צה"ל לגבי התוכנית החדשה לחלוקת הסיוע ההומניטרי בצפון הרצועה, זאת לאחר שחמאס חזר לאחרונה להשתלט על המשאיות שעדיין מוכנסות לאזור בהוראת הפצ"רית הויועמ"שית.
לדברי מורג, "מאחר שהדרג המשפטי מחייב את הצבא ואת הממשלה להמשיך להכניס מזון גם לצפון הרצועה, צה"ל נדרש להכין ולהציג היום תוכנית שתאפשר לעשות את זה מבלי שהמשאיות ייבזזו על ידי חמאס, או לפחות תוך כדי צמצום התופעה הזו למינימום האפשרי.

"הרעיון מדבר על כך שיוקמו עוד מרכזי חלוקה בדרום הרצועה, מתוך כוונה לנסות לדחוק לשם עד כמה שניתן את האוכלוסייה מהצפון, וכך לצמצם את מספר המשאיות שייכנסו פנימה, וגם אולי אמצעי שליטה טובים יותר בנוגע לליווי של המשאיות האלה".
כתבנו המדיני הדגיש שעל אף הדיווחים על התקדמות במשא ומתן עם חמאס אין עדיין משהו ממשי: "למרות שאני שומע הרבה מאוד שיח על כך שממש אוטוטו יוכרז כביכול על סיום המלחמה ועל איזושהי עסקה שבמסגרתה משוחררים כל החטופים, וחמאס כן נשאר או לא נשאר על כנו ברצועת עזה, אנחנו עדיין לא שם.

"יכול להיות שנראה בימים הקרובים איזושהי התגמשות של חמאס שתוביל לעסקת חטופים חלקית על בסיס מתווה ויטקוף. נכון להיום בבוקר, גם התגמשות כזו עדיין לא הייתה בנמצא". יחד עם זאת, מורג הבהיר כי יש איזושהי תקווה בירושלים ובוושינגטון, שברגע שבחמאס יבינו שאיראן יצאה מהמשווה, ייפול האסימון והם יבינו שהם חייבים להתגמש.
עם זאת, לדברי כתבנו המדיני, "עדיין התגמשות של חמאס וגם כל הדיבורים על סיום המלחמה ועל כביכול איזשהו הסדר שבמסגרתו חמאס יישאר עומד על רגליו ברצועת עזה, להבנתי קצת פחות מחוברים למה שקורה במציאות".
