accessibility-icon
share-icon
התקרית בבנימין | צילום: ללא

הירי בבנימין: המשטרה הגיעה לביה"ח לגבות עדות מהפצוע

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ג תמוז ה'תשפה (29.06.25)

8

4

like

3

dislike

חוקרי משטרה הגיעו לבית החולים הדסה עין כרם בניסיון לגבות עדות מהנער בן ה־14 שנפצע מירי בבנימין • בשל מצבו הרפואי הקשה - עזבו החוקרים מבלי לדבר איתו • האירוע הקשה עדיין מתוחקר


בעקבות הקליע שהתגלה אצל הילד בן 14, שככל הנראה נפצע מירי כוחות הביטחון במהלך השבת האחרונה בבנימין, חוקרי משטרת ישראל הגיעו היום (ראשון) לבית החולים הדסה עין כרם לגבות עדות מהנער כחלק מחקירת האירוע החמור.

העדות ממקור ראשון הכרחית כחלק מחקירת האירוע ועל מנת לברר כיצד בוצע הירי. בשל מצבו הרפואי של הנער המאושפז במחלקת טיפול נמרץ, השוטרים עזבו את המקום מבלי לגבות את העדות.

maximize-image
הנער שנפצע מירי בביה"ח | צילום: ללא

עד כה ישנו קרב גרסאות בין צה"ל לתושבי המקום אודות המקרה החמור – והפרטים מתוחקרים. רק בצאת השבת, יממה לאחר התקרית, בצה"ל פרסמו כי "הטענה כי ישנם נפגעים מירי כוח צה"ל נבדקת".

בתמונת רנטגן מבית החולים נראה בבירור הקליע בפלג גופו העליון של הפצוע. בנוסף, התושבים פרסמו תיעוד של תרמילים שצולמו סמוך לרכבו של המג"ד דקות אחרי הירי.

התקרית בבנימין | צילום: ללא

בצה"ל טענו, מבלי לפרסם תיעודים: "במרחב אחר בגזרה, יודו אבנים לעבר רכב צבאי בסמוך למקום החיכוך על ידי רעולי פנים ממארב. הכוח הגיב בירי אזהרה של שלושה כדורים. נבדק אם יש קשר בן המקרה לטענה כי אזרח ישראלי נפגע מכדור חי".

המתיישבים הכחישו באופן גורף את טענותיו של דובר צה"ל על אלימות, דריסה, חנק ויידוי אבנים כנגד הכוחות. אחד התושבים אף תועד כשהוא מרגיע תושב אחר שנאזק מאחורי גבו, ואומר לו "אל תריב איתם. הם רוצים שתריב איתם, אנחנו נצלם הכל".

התקרית בבנימין | צילום: ללא

לדברי גורמים בהתיישבות: "באזור השעה 22:00 נכנס רכב עם אורות כבויים לכיוון הגבעה. התושבים שחששו כי מדובר ברכב ערבי עוין יצאו לכיוונו עם רכבם, אלא שלפני שהספיקו להגיע אליו התגלה זה כג'יפ של מג"ד הגזרה שהדליק אורות, פרק מרכבו והחל לבצע ירי חי מעל ראשיהם של הבחורים, תוך שהוא צועק עליהם בעברית להישכב על הרצפה".

עוד הוסיפו כי "הבחורים הרימו ידיים בבהלה ונשכבו על הרצפה, בזמן שהמג"ד ממשיך לכוון עליהם את נשקו הטעון וסמן הלייזר. כשאחד הבחורים החל לצלם את האירוע, תועד המג"ד מפסיק את תיעוד המעשים תוך כדי איומים בנשק ובאלימות. לאחר מכן חדל המג"ד מהירי החי ועבר לירות רימוני אלפ"ה ממטול – אחד מהם בכינון ישיר לעבר שמשת הרכב, תוך שהוא מאיים "אהרוג את כולכם".

התקרית בבנימין | צילום: ללא

ח"כ עמית הלוי אמר על התקרית כי "כמי ששומע שוב ושוב בוועדת החוץ והביטחון את נציגי צה"ל מסבירים לנו את הערך המוסרי כביכול של הוראות פתיחה באש מול האויב והוא – שעד שאין וודאות של סכנת חיים לחיילינו לא מתירים להם לפתוח בירי חי המכוון כלפי הגוף, גם של אויבינו המרים ביותר.

"התגובות של דובר צה"ל בליל שבת והגיבויים לחיילים מכל הכיוונים איכשהוא פספסו את זה וזה העיקר. פניתי ליו"ר ועדת המשנה בוועדת חוץ וביטחון חה"כ צבי סוכות, על מנת שנקיים דיון דחוף על התחקיר של האירוע הזה. אסור שיעבור לסדר היום ולא יעבור".

עקבו אחרינו גם ב-Google News