מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות הודיע היום (ראשון) כי החל מהחודש הבא מחירי הדלק יעלו באגורה אחת בלבד. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעמוד על 7.15 ש"ח לליטר, ובאילת – 6.06 ש"ח לליטר (ללא מע"מ). תוספות התשלום עבור שירות מלא יישארו ללא שינוי: 24 אג' לליטר בתחנות רגילות, ו-20 אג' באילת.
מנהלת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות בת שבע אבוחצירה מסרה כי "למרות המלחמה עם איראן והציפייה לעלייה משמעותית במחירי הדלק, מחיר הבנזין בתחנה יעלה החודש באגורה אחת בלבד ביחס לחודש קודם. הסיבה לכך היא שלמרות שמחיר הבנזין הבינלאומי עלה כתוצאה מהמלחמה עם איראן, חלה ירידה בשער החליפין של הדולר בשיעור של 4.18%, מה שהוביל לעלייה מתונה יותר במחיר הבנזין בתחנות הדלק לעומת העדכון הקודם".

בתוך כך, על פי צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, המחיר המפוקח מתבסס על ממוצע מחירי הבנזין באזור אגן הים התיכון בחמשת ימי המסחר שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים של החודש. בנוסף, כוללת הנוסחה מרכיבים כמו סל הוצאות שיווק, מס בלו, ומע"מ. התרגום לשקלים מתבצע על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני אותם ימי עבודה.
כזכור, גם לפני חודשמחירי הדלק עלו באגורה אחת. מחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתחנה בשירות עצמי כולל מע"מ היה 7.14 שקלים לליטר. תוספת בעד שירות מלא עמדה על 24 אגורות לליטר, ללא שינוי מעדכון קודם.
