המפגש הראשון של ראש הממשלה נתניהו עם הרבי מליובאוויטש: ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפר בעבר בראיון על הדמות הרוחנית שהכי השפיעה עליו – זה היה הרבי. הוא העיד כי ביקר אצל הרבי כעשר פעמים, כאשר הפעם הראשונה הייתה בשמחת תורה בשנת 1984 כשהיה שגריר ישראל בארצות הברית. לדבריו, שוחח באותו יום עם הרבי במשך 45 דקות, בעוד מבקרים אחרים שחיכו כבר היו חסרי סבלנות.
ידידה מאיר העיר כי ייתכן שהרבי כבר אז ראה את הפוטנציאל בנתניהו שעתיד להיות ראש הממשלה בישראל. לדבריו, אם הרבי בחר להקדיש כל כך הרבה זמן לנתניהו, שהיה אז שגריר, ועוד בשמחת תורה שהוא יום מאוד עמוס – ייתכן שהוא ראה את עתידו של רה"מ נתניהו. בהמשך, כאמור, ראש הממשלה המשיך להיפגש את הרבי עוד כ-10 פעמים.

לא לקח יום חופש אחד: 10 עובדות מפתיעות על הרבי מלובביץ'
נתניהו סיפר: "פגשתי אותו בנוכחות 5,000 חסידים שהצטופפו באולם, המתנתי שם על במה קטנה. הרבי נכנס, נעמד על הבמה, הוא החל לקרוא בתורה. ואז נאמר לי שעליי לגשת אליו. אמרתי 'הוא קורא בתורה, אני לא יכול..', והם אמרו 'לא, גש אליו'".
"ניגשתי, נגעתי בעדינות בכתפו הימנית, ואמרתי: 'רבי, באתי לראותך'. הוא הביט הצידה ושאלה: 'רק לראות, לא לדבר?'; וכך התחלנו לדבר, השיחה שלנו ארכה 45 דקות", סיפר, "זו הייתה שיחה נפלאה".
