שווקי המניות בארה"ב נפתחו היום (חמישי) בעליות, על רקע האפשרות ההולכת וגוברת של הורדת הריבית, כאשר דיווחים מצביעים על כך שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל להחליף את יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול כבר בחודשים הקרובים.
מדד נאסד"ק עלה בכ-0.3%, מדד S&P 500 הוסיף כ-0.4% והתקרב לרמות שיא, ומדד דאו ג'ונס עלה גם הוא ב-0.4%, בכ-200 נקודות. מניית אנבידיה התחזקה מעט לאחר שיא של כל הזמנים שנרשם יום קודם.

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, טראמפ אינו מרוצה מגישת ההמתנה של פאוול, ושוקל להכריז על מחליף בספטמבר או אוקטובר. צעד כזה עשוי לפגוע בהשפעתו של פאוול עד לסיום כהונתו במאי 2026.
במקביל: הדולר ירד לשפל שלא נראה מאז אפריל 2022, על רקע חששות ממכסים נוספים ומחדלות פירעון. תשואות האג"ח ל-10 שנים ירדו לרמה של כ-4.26%.

נתונים כלכליים שפורסמו מוקדם יותר כללו התכווצות של 0.5% בתמ"ג האמריקאי ברבעון הראשון, לעומת תחזיות קודמות, וכן עלייה בתביעות האבטלה לרמות שלא נראו מאז 2021. ביום שישי יתפרסם מדד ה-PCE, מדד האינפלציה המרכזי של הפד, והמשקיעים יבדקו אם מכסי טראמפ תרמו לעלייה במחירים.
מניית אנבידיה המשיכה לזנק גם היום, עם עלייה של יותר מ-1% במסחר המוקדם, על רקע תחזיות אופטימיות לשוק שבבי הבינה המלאכותית. אנליסטים מצפים כי שוק זה יגדל ל-2 טריליון דולר עד 2028, עם יעד מחיר חדש של 250 דולר למניה – מה שעשוי להעלות את שווי השוק של החברה ל-6 טריליון דולר.
