במסיבת עיתונאים לוחמנית, הכריז היום (חמישי) מזכיר ההגנה האמריקני פיט הגסת' כי תקיפת מתקני הגרעין באיראן הייתה הצלחה מוחצת שהביאה לחיסול יכולותיה הגרעיניות של טהרן. "הנשיא טראמפ יצר את התנאים לסיים את המלחמה", פתח הגסת' את דבריו. "הודות לו, השגנו הפסקת אש, והכי חשוב – השמדנו, ניפצנו והחרבנו את תוכנית הגרעין של איראן".
עיקר נאומו של הגסת' הוקדש למאבק בנרטיב התקשורתי שלדבריו מנסה לגמד את ההישג. הוא האשים גורמים בעלי "אג'נדה פוליטית" בהדלפת דוח מודיעין ראשוני שנועד לשרת אותם. "למישהו היה אינטרס ברור להדליף דוח ראשוני ולא מבוסס כדי לטשטש את ההישג העצום הזה," טען הגסת', "הדוח הזה עצמו מודה שיש בו רמת ביטחון נמוכה והוא לא תואם עם קהילת המודיעין".
כדי לבסס את טענותיו, ציטט הגסת' שורה של גורמים בכירים והערכות מודיעין שכבר פורסמו. בין היתר, הוא הזכיר את הצהרתו של ראש ה-CIA, לפיה "הושמד לחלוטין" מתקן מפתח, ואת הדוח של ועדת האנרגיה האטומית הישראלית, שקבע כי התקיפה "פגעה קשות בתוכנית ועיכבה אותה בשנים". הגסת' הוסיף: "הדוברים האיראנים עצמם הודו שהמתקנים שלהם ניזוקו קשות. זו האמת".
הגסת' המשיך במתקפה ישירה על כלי התקשורת וטען כי המוטיבציה שלהם אינה עיתונאית. "בגלל השנאה שלכם לנשיא טראמפ, אתם מעוותים את המציאות. אתם לוקחים מידע מסווג, מדליפים אותו ומייצרים ספין כדי שהתקיפה לא תיראה מוצלחת. זה חוסר אחריות", אמר בכעס. "אתם רוצים שהוא ייכשל כל כך, שאתם מוכנים לערער את הצלחתם של הטייסים והחיילים שלנו בשטח, שהשלימו משימה היסטורית ומורכבת".
